ma lenne 86 éves Elmer Bernstein. tiszteletem jeléül ma meghallgattam a 'the magnificent seven'-t, a valaha írt egyik legkiválóbb muzsikát, illetve ennek egy könnyedebb változatát, a 'the son of katie elder'-t.
Félreértesz...
Ezen munkája igaz, hogy nem a legjobb, de abban az időben szerintem nagyon sokat adott film hangulatához. Azt hiszem annyira ismerem a filmzene világát, hogy kijelentsem, valóban nem ez a legértékesebb munkája (mindenesetre jobb, mint a Da Vinci Code), de azt hiszem anélkül a zene nélkül nem lenne teljes értékü ez a kiválóan megírt, jól megvágott és természetesen kiváló színészekkel közrevitt alkotás.
Egyébként a filmben nem olyan erőteljes a kamera mozgása, a vágás, sem olyan aktív (mivel 1996-ban járunk), mint pl. a "Tüzben edzett férfi" című, már 1980 végén tervezgetett alkotás.
Mellesleg, mint minden valamire való filmzene RAJONGÓ ismeri Hans Zimmert, ill. munkásságát.
Hát ha még nem ismered annyira a filmzenéket vagy esetleg Hans Zimmer-t annyit mondhatok hogy a Rajongó nem a legjobb munkája. Hosszú diszkogárfiájában sokkal jobb alkotásokkal is fogsz találkozni. A filmről csak annyit tudok mondani hogy áltagos Tony Scott film amiben R D Niró hozza amit a karakter megkíván de a többi szereplő elég gyengus hozzá képest hiába a nagy nevek a rendezőnek sem ez a legjobb filmje. Amit vártam a filmtől megkaptam anno mikor még 96-ban láttam vagyis a tipikus Scott-ra jellemző vágások látványelemek stb, ez akkor bejött ma már kevésbé.
Az első film zenéje, ami végül átváltotta azt a vágányt, ami az ATB felé vitt volna az a Kalandor (The Quest) zenéje volt. Kb. 14 lehettem mikor megnéztem a filmet és onnantól kezdeve tudtam, hogy melyik zenei irányzatot fogom képviselni annak ellenére is, hogy nem volt valami túl népszerű, ahogy írtátok a baráti és ismerősi körökben. Ha valakinek esetleg meg van a Score-ja akkor biztos, hogy felkelti vele az éredekődésemet, ha egyáltalán kiadták a zenéjét...?
A minap kézhez kaptam egy igazi filmet... A rajongót. Kész csoda, hogy egyáltalán van az embernek egy olyan osztálytársa, aki szintén a filmzenét képviseli. Szóval szerintem figyelemreméltó Hans Zimmer ezen munkálya. Nagyon szép kis dallamocska viszi végig a filmet. Nem is tudom, hogy hogy nem nézhettem meg idáig, ezt a 1996-os alkotást....
Na akkor vegyük sorban.
James Hornert nem becsülik le, általában azzal szokták vádolni hogy saját magát ismétli és nem 'gyárt' új dallamokat. Ez csak részben igaz, szerintem.
Mark Mancina legfrissebb albuma a Shooter, érdekes hangzása van, hallgasd meg, nekem annyira nem jött be. Megérzésem szerint legközelebb a 2008-as Meg című filmhez komponálhat vmi jó zenét, de az előtt is lesznek még filmjei, meglátjuk.
Trevor Rabin pedig a Nemzet Aranya 2-höz készít éppen filmzenét, és ha esetleg nem hallottad még a Nagy Mentőakció zenéjét, akkor ajánlom figyelmedbe, mert nagyon jó!
A nagy zenészek nem tűntek el, az általad említett Horner éppen pihizik, 2008-ban fog visszatérni a The Spiderwick Chronicles című filmmel. Aztán pölö, John Williams papa is pihizik, ő is 2008-ban jön majd vissza nem kisebb filmmel mint az új Indiana Jones. Amiben ki más lesz a főszereplő, mint "haj van a kocsin" Harrison Ford.:) És folyamatosan lépnek előtérbe a tehetségesebbnél tehetségesebb fiatal szerzők, mint Powell, G-Williams, Badelt és még sorolhatnám.
És a végén, hogy G-Williams miért nem kap nagyobb filmet...hát, csak hogy a jelent említsük, szerintem azért a Mennyei Királyság, Deja Vu, Shrek 1-3, Narnia 1-2 elég nagy filmeknek számítanak és Harry bá nagyon jó kis zenéket is írt hozzájuk. Szóval bizonyított ő már, igaz még fiatal, sok van még benne.
James Hornert nagyon lebecsülik, pedig szerintem kiváló Zenész.
A "windtalkers"szerintem kiváló.
Szép, tiszta,lágy vonulatok követik egymást tökéletes hanglejtéssel...
Viszont szeretném, ha visszatérne Mark Mancina és Trevor Rabin egy igazi dallammal???
Miért tünnek el a kiváló zenészek?
Túl nagy konkurencia lenne, ezért küldték el a jó francba John Woo-t is...
Harry Gregson-Williams meg kaphatna egy kicsivel nagyobb felkérést is, és akor bizonyíthatna.
A Film Music Radio egyik munkatársa, Daniel Schweiger egy átfogó interjút készített Hans Zimmerrel a könnyedebb hangvételű műveiről. A zenei bejátszásokkal megtűzdelt audiofájl a következő linkről tölthető le:
http://filmmusicworld.com/radio/index.php?todo=inside&;header=&page=&storyid=18&storycategory=&storycategory1
(sajons a link megtört, de a keresőbe a teljes sort be kell másolni) [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2006-12-10 15:49:49]
Sajnálatos, hogy alig két hozzászólás választ el két rossz hírt egymástól, de 61 évesen elhunyt Shirley Walker, a Végső állomás-sorozat komponistája. Megemlékezésünk este lesz olvasható.
Nyugodjék békében!
Kiváló dolgozó
Leíratkozott felhasználó
25. Elküldve: 2006-11-09 21:27:50,
Zeneszerzők
[49.]
Megemlékezéseinket olvashatjátok immár a honlapon.