Külön még nem hallgattam meg, de a film alatt hallva az volt vele a gondom, mint sok más JNH-kaland- és ifjúsági film muzsikával: túlságosan követi a zene az eseményeket, túlzottan "mickeymousing"-os. Én jobban szeretem, amikor egy filmzene passzol az adott jelenethez, de koherens, dallamos egész, mint amikor lépésről lépésre követi a vásznon látottakat, megállva-újraindulva, minden egyes akciót lekövetve.
Miközben James Newton Howard-ról (is) beszélünk, ő szépen előrukkol az éves felhozatalon (mondjuk ez nem nagy szám, mert az idei esztendő kritikán aluli), a saját munkásságán és a műfajon belül is egy olyan gyöngyszemmel, mint tavaly (amikor azért sokan belehúztak) Alan Silvestri a The Witches esetében.
Na erre kíváncsi vagyok, hogy ez a helyenként érzelmes ízig-vérig kalandmuzsika, a Jungle Cruise kinek ne jönne be :)
Plusz: nem tudják, hogy ki mit szerzett, minek mi a normális címe, stb. Tudom, ez így csak kötözködés, de akkor is: sosem értettem, hogy hivatalos anyagokat hogyan lehet ilyen információkkal (Klaus Badelt - Gladiátor... jó, oké, volt köze hozzá), ilyen helyesírással (ForRest Gump) kiengedni. Ráadásul még következetlen is (John Williams, de Badelt Klaus... egyszer Jurassic Park - egyszer Jurassic park... egyszer Star Wars - egyszer Csillagok háborúja).
Egyébként a sorozatok zenéi rész érdekes lehet. Ott pl. van Rózsaszín párduc említve :)
Az ilyen és hasonló repertoárnak van még egy másik oka is. Ezek lehetnek a legolcsóbbak (ár-érték arányban mindenképpen). Bár ezt biztosra nem merem állítani, talán van itt olyan, aki tudja ezt igazolni vagy cáfolni :)
JNH "Potter-zenéje" az utóbbi évek legmegérdemeltebben reklámozandó zenéje kellene, hogy legyen (abszolút ott a helyen egy ilyen szimfonikus koncerten). Ő azért a saját koncertjén, ha jól emlékszem, ezzel indított (na, mondom, innen hogyan tovább?!), majd ezzel is zárt.
[előzmény: (26456) Bíró Zsolt, 2021-07-31 14:32:01]
Egyetértek veled. De a szervezőket is megértem, mivel a filmzenerajongókon, a filmzenéket jól ismerőkön túli köröket, azaz a nagyközönséget az ilyen ismert címekkel lehet a legjobban becsábítani a koncertekre.
Persze akadnak kivételek, a három évvel ezelőtti nyári Margit-szigeti filmzenei koncerten például a sokszor játszott témákon kívül olyanok is szerepeltek, mint a Wonder Woman, vagy a Conan, a barbár, és még sok egyéb, amikre most, a programfüzet híján sajnos nem emlékszem. :)
Én nem akarnék illúzióromboló lenni, vagy a közreműködők munkáját leszólni, de lassan paródiává válnak ezek a setlistek. Már csak sóhajtok minden alkalommal. Már talán írtam ilyesmit, de valahol szomorú, hogy ugyan egyre több ilyen koncert van, de talán már egy évtizede egy helyben topog mind. Értem az okát, persze, de attól még szörnyű, hogy még csak egy-két óvatos kísérletezést sem vállalnak be ezeknek az összeállítói. Így hirtelen tippnek, amik talán sosem voltak sehol: Amelie, Rózsaszín Párduc, Elemi ösztön, az armstrongos Rómeó és Júlia, A remény rabjai, meg a JNH-s "Potter-zenék", hogy vmi újabb is legyen. Soha semmi ízlésformáló vagy látókörtágító zene, csak a mára már elkoptatottak. Kizárólag a Karib-Star Wars-Superman-Harry Potter-Gladiátor és társaik közül válogatnak, mintha a milliónyi klasszikus filmzene között nem találnának más elérhető kottájút vagy érdekeset. Persze ezek értékes zenék, de azért sokkal bőségesebb a választék úgy tíz filmzenénél, amiknél olyan, mintha passzolgatnák egymásnak őket a különféle zenekarok.
Remek hírek! A magyar posta szolgáltatásai egyre gördülékenyebbek szerencsére ahogy drágulnak :) Én is azon vagyok már, hogy Music-Box Records Ez így kb tarthatatlan lesz lassan, ha ilyen ütemben jönnek meg a dolgok...
Nem fog vigasztalni (sőt, talán még bosszantóbb is lesz), de szerencsére ez a - tényszerűség kedvéért enyhén fogalmazva - "jelenség" a vámkezeléstől (az egykoritól, a jelenlegitől és még az áttérés időszakában lévőtől is) független.
Csak az EU-ból rendeltem, az megérkezett egy hét alatt.
Megmondom őszintén, ezentúl EU-n kívülről csak akkor rendelek, ha sehol máshol nem kapható a dolog, vagy ha még ÁFÁ-val is olcsóbbra jönne ki, mint egy EU-s rendelés. A plusz költségen kívül pont amiatt, amiről alant írsz: ki tudja, mennyit áll a postán a csomag?
Valaki rendelt már csomagot 07.01. óta mióta ez a csodálatos vámolós rettenet van? Kíváncsi lennék mennyi idő meg adminisztráció mire megkapod... Május végén lett rendelve egy pakk a screentől, 06.09-én érkezett meg Magyarországra és azóta nincs még a kezünkben... A posta persze semmit nem tud....
A WW84 azóta kijött hagyományos, eredeti CD-n is. Az FSM fórumán hívták fel erre a figyelmet, hogy akik az Amazonon keresztül rendelték az importcds üzletéből, azok eredeti CD-t kaptak. Mivel az Amazonon keresztül az importcds nem küld Európába, közvetlenül a www.importcds.com honlapról rendeltem meg a lemezt, és valóban, ezúttal nem a CD-R-t kaptam, hanem egy szép, eredeti CD-t.
Van összehasonlítási alapom, mert még decemberben megrendeltem ugyanonnét a lemezt, és akkor nekem is CD-R verzió jött. Mondjuk az is jól néz ki, füzettel, mindennel, de mégiscsak, illek a tavalyi kedvenc zenémet rendes, hagyományos CD-n is megvenni! :)
A probléma az, hogy eddig sehol nem írták át a "Manufactured on Demand" kiírást a CD-nél, szóval nem tudom, általános-e a préselt CD, vagy csak bizonyos üzletekben kapható. Mindenesetre az FSM fórum kommentelői mind a préselt, normál CD-t kapták az elmúlt hónapban.
Én sem veTem :D meg (oké: bocs) az újabb lemezeit, de ettől még bizonyos értelemben (részben, mert sablonosak) szerintem sem gyűjteménybe valók, így én sem veTTem a Rush utáni időszakból, kivéve az Interstellart (három változatban is) és a Koncertet.
A WW84 megvételén ugyanúgy gondolkodom én is, ahogy te, de azon nem, hogy ez bizony max pontos mű :)
Egyébként 2013-at nézve pl. Az acélember engem még idegesít is, nekem az nem jön be.
Jól értetted, nekem ez a track nem tetszik. Nagyon szeretem Zimmert, de az aktualitások közül a 2013-as Rush óta egyik lemezét se vettem meg - inkább régi hiányokat pótoltam, illetve a két koncert-albumot vettem meg. A WW84 nagyon is tetszik (asszem lassan 10 pont lesz), de a CD-R miatt eddig nem szántam rá az összeget. [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2021-07-28 13:36:37]
Nekem a Landing tétellel nemhogy semmi bajom nincs (habár - ha jól emlékszem - a filmmel együtt/után ismertem meg), de még
1. Justin Hurwitz és
2. 2018 egyik legjobbja (itt: az Apollo 11 Launch mellett) is egyben (és ez szerencsére az egész score-ról elmondható)
(3. ezt csak zárójelben jegyzem meg: a Landing-hoz még dalszöveget is írtam három éve a zene hangulatához passzoló személyes ihletből... a filmhez viszont, néhány sort leszámítva, nincs semmi köze)
Én a First Man zenéjével voltam így, mikor kijött azt hiszem a Landing track. Mindenki ájuldozott tőle én meg nem értettem mire ez a nagy hype :D Aztán egyben látva a filmet és hallgatva a zenét megértettem :D Van ilyen...
Nem semmi ez a Zimmer. Már megint ugyanazt csinálta (ahogy írod), mint a WW84-nél, és azt hiszem a Dunkirk-nél és szinte biztos, hogy az Interstellar-nál is. Azért írom így, mert nemcsak reklám-szempontból (csöpögtetés) érdekes ez, hanem abból is, hogy már megint olyat alkotott, ami nem tetszik (nekem legalábbis, ahogy - ezek szerint - neked sem), legalábbis egyelőre... a végén meg fogadjunk, hogy kiderül, hogy mégis úgy jó az egész, ahogy van... :)
Különösen az Interstellar-ral jártam így (máig kedvenc), és részben a Dunkirk-kel (amit el tudok fogadni, hogy miért olyan gépies, csak szeretni nem feltétlenül sikerül). Mondjuk a WW84 az előzetesen bemutatott reklám-trackeknél is megfogott, viszont nem gondoltam, hogy egészében is annyira erős lesz, mint amilyen végül lett: 2020 legjobbja.
A Dűnére kíváncsi leszek, hiszen Zimmer a téma rajongójaként emiatt hagyta ki Nolan Tenet-jét.
A film világához biztos passzol majd ez a hangulat, de nekem nem jön be. De lehet, hogy a többi majd igen. Úgy látom, itt is csöpögtetik majd a dolgokat, mint a WW84-nél.
Kis kedvcsináló srácok. Ez alapján a Dűne zenéjéről sok mindent levonni még nem lehet, de szerintem jó az irány. Én megmondom őszintén rosszabbra számítottam...