Már elég rég rendeltem közvetlenül a La-La-Landtől: van azonosítószám a csomagjaikon, vagy anélkül küldik? (A pár hozzászólással lentebb említettek miatt manapság kicsit paranoidan állok a postához...)
Nagyon jó kis videó. Mekkora buli lenne, ha minden nagyobb filmzenéhez kapcsolódna ilyen.
A La-La Land triójából nekem a Swarm jelentett veszélyt a pénztárcámra. A Days of Thunder előző verziója már megvan, de tény, hogy a Far and Away a legnagyobb dobásuk, amit nem lesz egyszerű idén túllőni.
Tavaly év elején a prágai John Powell koncert telt házzal ment. A közvetlen előttem lévő két hely viszont szabadon maradt. A mai napig jó érzés azzal szórakoztatni magam, hogy Powell esetleg pont ott ült volna valamelyiken. Erre amiatt is gondoltam, mert az üres helyek mellett abban a sorban végig valamilyen kollégái, munkatársai (akkor így gondoltam) foglaltak helyet (akik előtte még a színpadon álltak, szólaltak fel. Én viszont nem igazán tudok angolul, csehül meg pláne, arcra pedig nem voltak ismerősek, hiába jó az arcmemóriám, ami most utólagosan jön jól. Azaz maradt a saját elképzelés, hogy ki kicsoda lehet).
Van, hogy még a zeneszerzőt sem ismerném fel, mert nem szoktam őket ugye látni, de most a La-La Land Records Far and Away reklámja miatt megtalálhattam az egyik "Powell kollégát", Tim Burden-t. Ő ült az előttem lévő üres helyek mellett jobbra elsőként vagy másodikként és talán pont ugyanebben a ruhában :)
https://vimeo.com/395251592
Ez persze csak nekem élmény :D
Nektek pedig talán jó hír lehet, hogy két lemezes változatban megjelenik John Williams nem Spielberg filmhez készült zenéinek egyik, ha nem a legjobbja.
Talán mert sosem voltam a zenés rajzfilmek rajongója, Menken munkássága engem nem érintett még meg. Mivel 2015 óta nem voltam a Hollywood in Vienna-rendezvényen, jobban örültem volna egy Giacchino, Powell, vagy épp Thomas Newman-koncertnek.
A dolog pozitív oldala: zsebemben marad egy tetemes összeg... :)
[előzmény: (26057) Kulics László, 2020-03-01 13:40:44]
Még valami, a levélváltások során említették, hogy a feladótól kérjek küldeménykerestetést, mivel a csomag a kézbesítésig a feladó tulajdonát képezi. Ez is megtörtént, de ők meg jelezték, hogy az ő rendszerük is látja, hogy a csomag már Pesten van, egyszóval ez lényegtelen lett volna.
Az utolsó levelemben írtam, hogy:
"... Megértettem elsőre is, hogy Önök nem rendelkeznek információval a küldeményemmel kapcsolatban, és éppen ennek kiküszöböléseként adtam meg azokat az adatokat és információkat, amivel a feladó és én rendelkezem. Ezek szerint tehát hiába vagyok a csomagomról több adat birtokában, mint Önök, ha az nem vehető számításba (bár a helyi posta erről teljesen ellenkező információt adott), és hiába olvashatom sokadszor, hogy a belföldi hálózatban a kezelésük ún. közönséges küldeményként történik, ha gyakorlatilag mégsem történik meg sem a kipostázás, sem pedig az ennyi idő alatt lezajló feladónak történő visszaküldés. ..."
Nálam a legdurvább eset nyomkövetéses rendszerben az volt, amikor a rendelésemet nézve láttam, hogy a csomagom 2017 november közepén már Ferihegyre érkezett, én pedig meg merészeltem kérdezni a postától majd egy hónapnyi várakozást követően, hogy tudnak-e róla bármit is. Közölték, hogy az én adataim az ő rendszerükben nem képez nyomkövetési lehetőséget. Közel tíz levélváltásom volt (mindig más ügyintézővel), és az istennek sem tudtam velük megértetni, hogy felfogtam, hogy náluk az én adataim nem kompatibilisek, viszont épp azért közlöm velük, mivel hozzájuk képest többletinformációval rendelkezem :) próbáltam rákérdezni, hogy akkor mégis kinek a felelőssége egy csomag továbbítása, ha egyszer az már Magyarországra megérkezett. Jött az újabb sablon válasz, aztán valahogy abbamaradt. Vártam még vagy másfél hónapot és kipostázódott a csomag szó nélkül.
Ez volt eddig a leghosszabb rendelésvárásom, aminél azt hittem, hogy annyi neki. Közel három hónapot porosodott Ferihegyen valahol. De megérkezett.
Hárman is megyünk rá szerkesztők. :)
Akarok is írni majd koncertbeszámolót a honlapra. Hamar elkapkodták a jegyeket, úgy emlékszem, már másnap alig volt.
A legutóbbi az importcds.com-tól jött (volna), ahonnét általában 7-8 nap alatt mindig ideérnek a küldemények. Az egyik leggyorsabb cég (volt...).
A december elején rendelt csomagomról már lemondtam, a másiknak még adok esélyt mondjuk egy hétig.
De egyetértek, a bizonytalanság, a kiszámíthatatlanság eléggé idegesítő tud lenni. Szóval úgy volna tisztességes, ha a postán a nyomkövetés az alapszolgáltatás lenne.
Hogy a kérdésre is válaszoljak: John Powell a Twitteren azt írta, hogy esély sincs a The Call of the Wild CD-megjeleneésére :( Ugyanakkor, megjegyzem, már nem egyszer előfordult, hogy valamelyik erre szakosodott kiadó később mégiscsak megjelentetett korábban csak digitális formátumban elérhető albumot, szóval hátha...
Nekem szerencsére még nem tűnt el csomagom (bár törötten érkező volt már). A screenarchivesről régen sokat rendeltem, de az elmúlt 4-5 évben teljesen hanyagoltam, mert nagyon lassú és kiszámíthatatlan volt. Intrada-Varése-Lalaland vonalon mozgok leginkább, ott van csomagkövetés. Persze, egy csomó cd nem kapható, bár az intrada szokott aktualitásokkal foglalkozni. Illetve kétszer rendeltem a Dark Delicaciestől, ők is korrektek voltak.
Nekem január 6-ai a legutóbbi rendelésem a screenarchives-tól. Nem fizettem rá a többletet (hiába kockázat). Talán csak egy-két hetet késett a szokásoshoz képest, de nem volt vele probléma.
Engem a bizonytalanság sokkal jobban zavar a lassúságnál, meg a vámfizetésnél. Ez is nagyon rossz önmagában és még érthetetlen is. De sokkal inkább zavaró az, hogy a rendelés egyszer így érkezik meg, egyszer úgy. Egyszerűen követhetetlen, kiszámíthatatlan és megmagyarázatlan, így csak simán örülök és befogom a számat, amikor épp az van, aminek amúgy is lennie kell.
Nagyjából mennyi ideje késik a rendelésed?
Húsz évnyi rendeléshez is soknak tartom az 5-6 elveszett csomagot. Nekem csak egy tűnt el az egy híján húsz év alatt.
Más: John Powell-től A vadon hívó szava lesz vajon CD-n rendelhető?
Az a legbosszantóbb a postában, hogy gyakorlatilag a kifizetett pénzedért semmit nem garantálnak. Csak ha extra szolgáltatásokat is fizetsz, akkor van valamiféle garancia arra, hogy el is jusson a címzetthez a csomag.
Olyan ez, mintha a buszra felszállnál a menetjegyeddel, de a sofőr közölné, hogy rendben, látja, hogy kifizetted a jegyet, de ha azt akarod, hogy tuti el is vigyen a célállomásodhoz, akkor fizess még egy ezrest, különben nem garantálja, hogy elvisz odáig a busz... Vicc az egész, komolyan mondom!...
Mi rendelgetünk, nekünk azért jövöget, de a vámnál tud állni napokat plusz volt hogy a postás az értesítőt hagyta... egy éjjel nappal nyitva tartó patikában... szóval a posta egy igazi hulladék szar mint mindig...
Rendelt valaki mostanában valamit az USA-ból? December óta már a második pakkomnak vész nyoma - vagy legalábbis úgy tűnik, mert a legutóbb rendelt is jócskán késésben van...
Amit Európából küldtek, az megérkezett rendben. Már közel húsz éve rendelek online lemezeket, de ennyi idő alatt összesen talán 5-6 elveszett csomagom volt. Viszont most sem a decemberi, sem a február elején leadott rendelésem nem érkezett (még) meg... :(
Szóval kíváncsi vagyok, csak én járok-e így, vagy valami általános belassulás van odaát.
"... a 85 éves Dave Grusin pedig most első alkalommal készül elbűvölni a magyar közönséget csodás játékával.
Pedig jóval többen ismerik e két művészt, mint valójában gondolják. Dave Grusin - noha egy röpke percig úgy gondolta, állatorvos lesz - a hatvanas évek vége óta komponál kísérőzenét filmekhez, és ő lett minden idők egyik legnevesebb filmzeneszerzője: neki köszönhetjük az Aranyoskám, A csodálatos Baker fiúk, a Havanna vagy A cég című filmek különleges hangulatát adó muzsikákat. Egy Oscar-díjjal és hét jelöléssel jutalmazták."
[i]
A Bond filmeket már a '89-es A magányos ügynök óta moziban nézem. (Ha jól tudom a korábbiakat a maga idejében nem is lehetett ott megtekinteni), Zene tekintetében most érdekel talán először, hogy mi sül ki belőle. A korábbi filmekből nekem az "aranyos" aláfestések maradtak meg igazán. Ezekből a szemes, ha jól rémlik, nem annyira népszerű a rajongók körében, az ujjas aláfestése pedig szerintem a mai napig a legmarkánsabb a sorozatban.
Rendben, most már biztos, hogy az én évem remekül indul :)
Az imént ajánlottam McCreary horrormuzsikáját, előtte Daniel Pemberton Harley Quinnje jött be, most meg John Powell legújabb szerzeményének (A vadon hívó szava) még csak az 5. tételénél tartok, de már is elvarázsolt. Én nem értem, hogy honnan jönnek Powellből még mindig ezek a dallamok, de egyszerűen zseniális, utánozhatatlan és megunhatatlan. Egyedi, sajátos, fel lehet ismerni a komponista stílusát, mégis megvan az az érzés, hogy még eddig nem hallottuk. Az ír, kelta zenei világ nekem egyébként is bejön, pláne így kalandzenébe ágyazva.
Szerintem félreértettem, bocsánat! :)
Valószínűleg túl gyorsan olvastam, és úgy értelmeztem, hogy először várod Bond filmnek a zenéjét, az pedig más, mint hogy Bond filmet várni (csak? - ezt most kérdezem) a zenéje miatt :) Én legalábbis a 007-est Pierce Brosnan idejében a színész miatt is vártam (David Arnold pedig csak bónuszként járt hozzá).
Engesztelésképpen (bár nem témába vágóan) ajánlok egy új muzsikát Bear McCreary-től, aki hajszál pontosan ott folytatja, ahol tavaly abbahagyta. A Fantasy Island aláfestése szinte egy az egyben a 2019-es műveinek az egybegyúrása :)