Zimmer - Batman begins, Da-Vinci kód (hangsúlyozom csak a Chevaliers De Sangreal c szám-ot szeretem róla), Crimson Tide, King Arthur, és természetesen a (R)adiátor
Silvestri - Long Kiss Goodnight, Eraser, King Solomon's Mines
Poledouris - (isten nyugosztalja) Free Willy az abszolút favorit
Bill Conti - Blood in Blood Out
Bruno Coulais - Les Rivieres Pourpres
Mansell - Sahara
Armstrong - Love Actually
Elfman - Big Fish
Holmes - Ocean"s Eleven
Gregson-Williams - Kingdom of Heaven, Narnia, Shrek II.
Shore - Philadelphia
Horner - Legends of The Fall, Aliens
N.Howard - Interpreter, Lady in the Water, Signs (hiányolom a kritikát e remekműről), Hidalgo
Kaczmarek - Finding Neverland
Goldsmith - Executive decision, Ghost and the darkness
Debney - Sudden Death
Powell - Italian Job
Williams - Star Wars forever, de mostanság inkább Memoirs of a Geisha
Badelt - Beavatás
Kwong Wing Chan - Infernal Affairs
Isham - Crash
Jarre - Lawrence Of Arabia
Kamen - Robin Hood
Paul Hertzog - Blood Sport
Trevor Rabin - Fly Boys, Armageddon,
Ja és Vangelis - Alexander
Remélem nem csalódtatok bennem nagyot:) Ja igen azért ilyen hosszú mert van időm zenét hallgatni minden nap...
Nekem mostanában gyakran változik, hogy új, vagy régebbi zenéket hallgatok, így inkább azokat emelném ki, akiktől átlagban a legtöbb zenét hallgatom:
Hans Zimmer (természetesen )
Jerry Goldsmith
Alan Silvestri
Elliot Goldenthal
John Debney
Christopher Young (tőle majdhogynem csak a horrorokat )
James Horner
Brian Tyler
James Newton Howard
Trevor Rabin
Nick Glennie-Smith
Graeme Revell
A lista nem takar sorrendet - kivéve Zimmer: nálam mindig ő az első :))
Egyébként szerintem a Holtak kincse sem rossz album. Van benne magasztos zene, vidám, kalandos. Elvesz-e belőle a Badelt-i feldolgozás? Szerintem, egy folytatásban majd hogy nem kötelező ismerős dallamokat beletenni, már az előző részből. De rengeteget újat hozott. Az orgona nagyon illik bele. Kraken és Davy Jones tételek tökéletesek.
Ebbe a Best Of The Best-be én is beszállok. Nálam: /Van ahova többet írok, mert nem tudok választani./
- Alan Silvestri - Forrest Gump és Van Helsing
- Basil Poledouris - Hunt For Red October
- Carter Burwell - The Jackal
- Clint Mansell - Sahara
- Craig Armstrong - World Trade Center, Love Actually
- Danny Elfman - Batman Returns
- Elliot Goldenthal - Michael Collins, Heat
- Ennio Morricone - Once Upon A Time In The West
- Hans Zimmer - Backdraft, Black Hawk Down, King Arthur, Gladiator, Pearl Harbor, Last Samurai, Thin Red Line és Tears Of The Sun (És ezek csak a fő kedvencek, ezek között nem is tudok sorrendet mondani. De remek a Batman Begins is pl.)
- Harry Gregson-Williams - Kingdom Of Heaven
- Howard Shore - The Lord Of The Rings - The Fellowship Of The Ring
- James Horner - Braveheart, Legends Of The Fall, Titanic, Patriot Game
- James Newton Howard - The Village
- Jerry Goldsmith - The Ghost & The Darkness
- John Debney - The Passion Of The Christ
- John Powell - Face/Off
- John Williams - Star Wars - Episode III. - Revenge Of The Sith, The Patriot
- Kitaro - Heaven And Earth
- Klaus Badelt - Pirates Of The Caribbean - The Curse Of The Black Pearl
- Michael Kamen - Robin Hood - Prince of Thieves, Highlander
- Michael Nyman - Gattaca
- Patrick Doyle - Frankenstein, Mary Shelley's
- Peter Gabriel - Passion - The Last Temptation Of Christ OST
- Rachael Portman - The Cider House Rules
- Stephen Warbeck - Shakespeare In Love
- Steve Jablonsky - The Island
- Thomas Newman - The Shawshank Redemption, Meet Joe Black, Road To Perdution
- Trevor Jones (és Randy Edelman) - The Last Of The Mohicans
- Trevor Rabin - Armageddon
- Vangelis - Alexander
- Yann Tiersen - Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Hogy én is párat felhozzak a legeslegjobb, legeslegektől!
Danny Elfman: The Corpse Bride
Michael Nyman: The Piano
John Williams: The Schindler List
Alan Menken: Pocahontas
John Debney: Passio
David Arnold:Stargate
Howard Shore: Return of the King
Mondjuk a sort még lehetett volna folytatni.
Törzstag
Donnie Marko
87. Elküldve: 2006-12-19 22:15:12,
Filmzenék
[26382.]
bocsánat, én nem úgy értettem, hogy a kedvenc komponisták közül a kedvenc darabok...hanem úgymond a "nagy" komponisták közül a kedvenc munka...akkor nem lenne rajta James Horner (haha,de rosszindulatú vagyok :))
Örülök Marko a felvetésednek!
Nagyon szeretem az ilyen jellegű toplista kinyilvánítást.
Nálam ez borzasztó bonyolult. A zene hallgatása közben bennem van a film is, ami alatta történik. Fordítva is így van, a fim cselekményeinek rám ható érzelmeiben óriási szerepe van a zenének.
Nem tudok a zenére összpontosítva tisztán objektív lenni, ezért a következő:
Ez csak albumokra vonatkozik, nem biztos, hogy ők a kedvenc komponistáim is.
Morricone: Jó, rossz és a csúf
Goldsmith: Rambo II.
Silvestri: Forrest Gump
Zimmer: Utolsó szamuráj
Horner: Rettenthetetlen
Thomas Newman: Ő más dimenzió, lehet, hogy csak tőle kellett volna felsorolnom ötöt!!!
Ha már így vitázunk, lehetne egy olyat csinálni, hogy kinek kitől mi a kedvenc munkája. Hangsúlyozom kedvenc (azaz legtöbbet hallgatott). Mert a legjobb és a kedvenc nem biztos hogy egybe esik (legalábbis nálam nem :)).
Szóval:
John Williams: Terminál (esetleg máskor kitérhetek a miértre is)
Danny Elfman: Big Fish
James Horner: The Chumscrubber
James Newton Howard: Falu (akkor is a legjobb!!)
Hans Zimmer: hmm....Batman Begins..vagy Last Samurai
Thomas Newman: Road the perdition
említhetnénk még pár zeneszerzőt, de tőlük nincs meg annyi album, hogy levonjak egy kedvencet. SzóvaL??
Én az elmúlt két évben mindig megfogadtam, hogy nem idegesítem fel magam az Oscar-féle dolgokon. Eddig nem jött be, és sztem eztán sem fog. Az egész lényeg sztem, hogy akiket igazán érdekel ez a műfaj, előbb-utóbb megtalálja a maga vonalát, kedvenceit.
Már régi a téma, melyet elolvastam, de tökéletesen igazad van szerintem.
"Nem erősítik annyira a fő témákat, hogy az beleégesse magát az emberbe. John Williams azért talán a legnagyobb szerző, mert ráérez erre"
Ettől függetlenül nekem nem ő a kedvencem és szerintem nem ő a legjobb.
A Faluban mintha minden darab egyforma lenne, JNH-nak vannak jobb munkái. Ez sem rossz, most biztos elvinné a Globe-ot. :)
A Jelek szerintem nagyon jó. Amikor viaskodnak az idegennel és visszagondol a feleségére Mel, az fantasztikus. De a főtéma, ha nem is mindig ugyanabban a formában, de ott van mindig minden számban, és ez levesz belőle.
A Lady in the water valóban erős munka.
sziasztok.
hát igen, érdekes golden globe. viszonylag elég tájékozott vagyok a filmzenei világban, de van egy-két jelölt,amikről nem is hallottam...de az idei felhozatal tényleg nem volt nagy szám...de mondjuk egy Lady in the water érdemelt volna minimum egy jelölést.persze JNH már úgy fog meghalni hogy nem adnak neki semmit, csak Brokeback-es nónémek zsebelnek...olyan ideges tudok lenni, nem is húzom fel magam...
Hát igen, a Remény egy olyan film, aminek a zenéjére az is felfigyel, aki amúgy nem érdeklődik a filmzenék iránt.
Modigliani zenéjét nem ismerem.
Oszik kapcsán: mára valóban előrelépett a politikai érdek.
Lemony: én azt írtam, hogy talán kilóg a sorból, tehát nem azt, hogy nem érdemelte volna meg. Amúgy szeretem, meg is van a CD, és 8 pontot adtam rá, Newman különben is kedvencem. De ha tőle kéne vmit megneveznem Oscar-jelöltként, akkor a Meet Joe Black vagy az Angels in America előbb eszembe jutna, mint a Lemony.
Potter meg azért kakukktojás, mert sztem azért került oda, hogy JW ne maradjon ki a körből.
Mindenkinek ajánlom figyelmébe Guy Farley Modigliani című filmhez írott zenéjét. Érdekelne a zenéről írott véleményetek.
Ja és Zsolt, még hogy a Lemony Snicket nem érdemelte meg. Gondolt át jobban.
Nagyon örülök ennek a lapnak. 1-2 éve kezdtem el gyűjteni filmzenét. Ami elindított, az Thomas Newman Remény rabjai című filmhez írott zenéje volt. A legegyedibb zeneszerző, és a legmélyebb stílusa neki van.
Láttam a Golden jelölteket. Nem nagy durranás, bár az év se volt valami kiemelkedő. A díjakat általában politikai megfontolásból osztják.
Ha a Gladiator és az Utolsó szamuráj nem nyert, ( a csapatmunkát leszámítva) és Morricone még nyeretlen, az egész egy nevetséges színjáték.
Zimmer is pont akkor nyert az Oroszlánkirállyal, mikor a Remény rabjai és a Forrest Gump is előtte kellett volna, hogy végezzen. Csak egy hozzászólás.
Hát igen. Egyébként Santaolalla eléggé esélyes sztem. :D
Ha Zimmer nyerne, az viszont a szokott okok miatt zavarna, hogy nemcsak ő érdemelné meg a zenei stábból a díjat.
Én a 2005-ös Oszi-jelöltekkel meg voltam elégedve. Lemony és Potter lóg ki talán.
Láttam a Golden Globe díj jelölteket. Most már tudjuk, hogy a Golden Globe-ot osztóknak majdnem annyira nincs hallása mint az Oscart osztóknak. Egyedül a Da Vinci Kód érdemli meg a díjjat, és Oscarra is bátran küldhetnék, ám az Oscar nem igényel ma már jó zenéket. Bocsi ha valakinek van a jelöltek között, számára kedves, ez az ÉN véleményem, amely nem minősít, hanem szubjektíven megítél. Olyan ez a felhozatal, mint amikor valami ajándékra vár az ember és egy olyan dolgot kap, amelyet még álmában se kérne de jó pofát kell hozzá vágni. Mármint tudjátok, hogy értem. Az Oscar se lesz jobb, hol vannak már az igazi, nagy zenék, amikor mind az öt jelölt nyerhetett volna, most meg...
Jövőre én ezt már beterveztem magamnak egyébként témaként (jónéhány másik alapzene mellett persze), szóval ha nem is nyitott, de mindenféleképpen lassan nyíló kapukat döngetsz. A többit köszönjük szépen! :)