némi vígasz azért:
February 23, 2007. The members of the International Film Music Critics Association (IFMCA) have announced the winners of the 3rd Annual IFMCA Awards, honoring achievements in film and television music in 2006.
The complete list:
A - FILM SCORE OF THE YEAR
* Lady in the Water (James Newton Howard)
B - FILM COMPOSER OF THE YEAR
* Alexandre Desplat
C - BEST NEW COMPOSER OF 2006
* Brett Rosenberg (Half Light)
D - BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM
* The Black Dahlia (Mark Isham)
E - BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM
* The Holiday (Hans Zimmer)
F - BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FILM
* Happy Feet (John Powell)
G - BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/THRILLER FILM
* The Da Vinci Code (Hans Zimmer)
H - BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION/HORROR FILM
* Lady in the Water (James Newton Howard)
I - BEST ORIGINAL SCORE FOR TELEVISION
* Planet Earth (George Fenton)
J - BEST SINGLE CUE OF 2006
* "The Great Eatlon" from Lady in the Water (James Newton Howard)
K - FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR
* Intrada (Douglass Fake, producer)
szééééégyen....széééééééééééééégyen!!!!!!a babel score-nál bármelyik másik jobb volt..na mindegy, lerágott csont...remélem jövőre ismét jelölve lesz Santaolalla....hát....
Remélem nem Santaolalla nyer, majd reggel kommentálom. Ebben most persze volt némi baljós árny, de azért még egy kicsit reménykedek. Minden esetre szerintem az év leinkább érdemes, valamit is érő főtémájával és szerkezetével ellátott alkotások, James Newton Howard Lady in the waterje és Hans Zimmer:Da Vinci kódja kellene, hogy a jelöltek között visszaköszönjön! Nem tudom milyen fényt fog vetni a filmzene jövőjére két egymásutáni Santaolalla díj. És mégegyszer, utoljára, nem akarom megsérteni a Santaolallát kedvelőket, egyszerűen arról van szó, hogy láttam én már erősebb mezőnyöket és ezerszer többet érő alkotásokat, sokkal többet nyújtó szerzőket.
Törzstag
Leíratkozott felhasználó
288. Elküldve: 2007-02-24 20:01:47,
Filmzenék
[26182.]
Nálam csak egy hangyahosszal előz be a Roslin and Adama, de a keményebb trackek közül tényleg a Prelude to War a király, de ezt írtam is ott;)
Egyébként pont most kezdte újra adni a tv2 a BSG-t. Szerintem ilyen pocsék szinkronnal nézni önkínzás;)
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2007-02-24 20:10:05]
A Parfüm végét nem is annyira érteni kellett, hanem inkább befogadni. Sokaknak, köztük nekem sem ment tökéletesen. Furcsa volt, hogy ami más filmben álomjelenet lett volna, az itt valóság volt. Viszont nagyon eredeti lezárás, az kétségtelen - még ha egy pontot le is vett nálam a végső értékelésből.
A három komponista közül egy a rendező (ő már korábbi filmje, A lé, meg a Lola zenéjén is dolgozgatott), a másik kettő meg a Robin Williams-es Sötétkamrával szerzett nevet, hogy utána mindenféle, zenét nem, inkább zörgést igénylő filmnél dolgozzanak (The Cave, Land of the Dead). Én már rég leírtam őket, de még nem kellett volna - szerencsére.
Nekem meg a Something Dark is Coming tetszik leginkább róla. :)
Hááát...ilyen magyar címmel, és azt hiszem délutáni műsorsávban nem csoda, hogy a kutya nem nézte itthon. Mondjuk a tv2 a világsikerű Dr. House-t sem igazán karolta fel.
A Losttal, A szökéssel és az egyéb ilyen végnélküli szériákkal az a bajom, hogy sokszor még az alkotók sem tudják, hová fog kifutni, és csak a siker miatt folytatják, amíg van rá igény. Akkor meg már alig különböznek a Barátok közt gárdájától. A 24 (amit mégcsak tervezek elkezdeni) más eset, mert ott nagyjából egy évad/egy történet megoldás érvényesül, és a másik kategóriából a House is lezárul minden rész végén. Persze egyértelmű, hogy ezeket is a siker miatt nyomják tovább, de legalább bizonyos időközönként lezárulnak, nem nyúlnak a végtelenbe.
Most olvastam a BSG (Battlestar Galactica) kritikáját és csak egyetetértő véleményemet szerettem volna kifejezni...
Egy kis kötekedés - csúcspontja az albumnak szerintem a Prelude to war című track:))
A zene méltó a sorozathoz (vagy fordítva?:), amely a jelenleg futók közül talán a legjobb...Nem véletlenül nyertek több díjat is az alkotók kár hogy e remek széria otthon nem fejtett ki különösebb hatást sokan nem is ismerik. Ellentétben a Lost-al ami sajnálatosan egyre inkább a legrosszabb sorozat-ba megy át.
Nem sokkal ezelőtt beszéltetek a parfüm zenéjéről. Nos valóban nagyon komoly, magas szintű alkotás. A film is jó volt, bár a végét nem értettem. Sejtem, de nem értem. Ha jól láttam, három, számomra teljesen ismeretlen szerző vitte véghez a zenét.
Újabb Shore-infó:
A szerző befejezte az annak idején beharangozott "Fly" oeráját, mely David Cronenberg "The Fly"-án alapul. A mű premierje párizsban lesz július 1-én, és idén, illetve jövőre a GYU-hoz hasonlóan több helyen is be fogják mutatni. Én kíváncsi lennék rá, mert az egyik kedvenc score-om tőle. :
Igen, tetszetős munka. Még ismerem tőle az Evelynt, az is kedves kis darab.
Még arról is nevezetes a szerző, hogy kezdeti filmzenerajongói korszakomban nem bírtam megkülönböztetni, hogy mit csinált az Edelman, mit az Eidelman, és mit az Endelman. :)
Én most akadtam az "Angol aki dombra ment fel de hegyről jött le" munkájára. Elég hangulatos kis zenének találtam igaz a filmet régen láttam de tényleg nagyon szép.
Könnyű dolgom van: minden le van írva a Rólunk menüben az oldal tetején, annál bővebben nem tudnám kifejteni. Amúgy örülök, hogy a kezdetektől olvasol minket. :)
Én JNH-ot M. Night Shyamalan színrelépése óta kedvelem kifejezetten, talán csak a King Kongot tartottam átlagos munkának tőle, meg annyira a Disney-rajzfilmes zenéi sem jönnek be. Legutóbb a Blood Diamond stabil kilences.
A Laci ezek szerint túl elfoglalt volt a napokban:)
Én magam eddig nem tartottam J N Howard rajongónak de az utóbbi - nem is tudom talán 2 évben - egyre inkább rajongójává tett...Eddig Zimmer volt a favorit most köbö egyenrangúak számomra:)
Ha már igy belejöttem a kulisszatitkok kérdezgetésébe akkor nem bánod-bánjátok ha folytatom a kérdezőskösést.
Hogyan kezdődött ez az egész munka amely végülis az oldal megszületéséhez vezetett? Én bevallom magamon kivül (amig még otthon MO-on éltem) pár emberről tudtam hogy szeretik a filmzenéket és úgy az átlag ember ilyen irányú műveltségéből arra következtettem hogy nem sokan lehetünk ebben az országban akik hasonlóan vannak ezzel.
Egészen addig amig pár éve megtaláltam az oldalatokat (még szerényebb formában). Azért örülök hogy egyre inkább fogékonyabbak az emberek erre műfajra, amiben azért nektek is biztosan van szerepetek. Ez már másik fórum témája de ez ne zavarjon a válaszadásban:)
lacit beelőzve én válaszolok :) mivel csapatunk legnagyobb james newton howard-rajongója vagyok, így valószínűleg én leszek a 'blood diamond' felelőse. bár legutóbb is nekem jutott a megtiszteltetés, úgyhogy lehet, hogy erre most valaki ráteszi a kezét :)
nincs különösebb megosztás, elsősorban arra próbálunk figyelni, hogy az írjon egy adott zenéről, akinek a legjobban tetszett, hiszen az oldal egyik célja az, hogy megszerettesse a filmzenéket az olvasókkal, illetve felhívja rájuk a figyelmet. legtöbb zenéről már mindannyiunknak van előzetes értékelése, így viszonylag zökkenőmentesen zajlik a munkamegosztás. vannak nagyon várt muzsikák, és azokhoz kapcsolódó bejelentkezések, ami aztán a zene megismerését követően módosulhat aszerint, hogy van-e a csapatban olyan, akinek jobban tetszett (remélem érthetően írom...). ilyen pl a most megjelent 'ghost rider' christopher youngtól, amelyre korábban én nyújtottam be írásigényt, a zenét megismerve viszont úgy láttuk jobbnak, ha lacié lesz a nemes feladat, bennem ugyanis jóval kevesebb nyomot hagyott a zene, mint benne (nem úgy a 'the grudge 2', amelyről hamarosan kerül fel írás).
amin általában versengeni szoktunk, azok az egységesen rossznak ítélt zenék, mert egy jó kis fikázás (ami az esetünkben szigorúan tétnélküli) mindenkire ráfér. alapból egyikünk sem kritikusnak tartja magát, noha tény, hogy néha éles megjegyzésekkel illetünk egy korongot. a fő szempont viszont nem az, hogy mindenben a negatívumokat találjuk meg, ezért egy jó komponista gyenge produkcióját is próbáljuk óvatosabban megközelíteni, mint egy hivatásos recenzor.
A Blood Diamond kritikát is te fogod irni? Remélem egy 8-ast minimum adsz rá. Nekem nagyon bejött kár hogy a záró "rap" számot nem vágták rá a korongra de majd valahonnan beszerzem. Ellenben pont azok a számok vannak a score-on amiket érdemesebb lett volna kihagyni.
A zenéket hogyan osztjátok meg egymás között? Ez lehet hogy megint hosszabb magyarázatot igényel majd de megintcsak furdal a kiváncsiság.