Szeretnék én is kicsit hozzászóni ehez az oscar-mizériához. Mind a babel, mind a brokback m. zenéje tökéletesen illik a filmhez. Akik itt felháborodtak, azok azért tették, mert nem jelöltek olyan zenéket, amelyek otthoni hallgatásra is alkalmasak. Mert santaolalla zenéje akárhogy is nézzük, otthoni kikapcsolódásra nem igazán alkalmas, míg JNH-lady in the water-zenéje egyértelműen. Egyébként amig ti, filmzenefanok tudjátok, hogy nektek mi a szép, mi a szórakoztató, addig sokat nem kell törődnötök különböző díjátadókkal.
Tudnátok esetleg abban segíteni, hogy a Die Hard 3-ban a német terroristáknak mi a zenéje (induló), elég jellegzetes és szerintem nem Kamen írta, betétdal lehet, talán? Köszönöm előre is bárkinek a válaszát.
Köszönöm, már hozzá jutottam a Girl with a pearl earringhez, mindenkinek ajánlom egyébként, mert Alexandre Desplat igazán szép, művészfilmes zenét alkotott. Egy valami zavart csak, a főtéma ami a CD-n hallható, a Trailerben is megy, de szinte végig, azonban a trailerben van egy olyan befejezés, amely a CD-n nincs. Mi oka lehet annak, hogy az előzetes 70%-ban a CD-n hallható szám megy, a 30%-ban meg valami más?
Ismét ajánlani akarok a figyelmetekbe egy zenét, végülis nem kizárt hogy már hallottátok. Nem tudom George Fenton eddig írt-e kimondottan történelmi drámához zenét (ha csak az Anna és a királyt nem nevezhetjük annak) de amit a Felkavar a szél (The wind that shakes the barley) c filmhez irt meglepően jó lett. A film maga egy ír polgárháborús dráma remek színészi játékokkal (és nehezen érthető ír akcentussal:). Persze a szokásos kelta hangzás itt is garantálva van de a záró téma katonai hangzással vegyítve fülbemászó. Elismerésem Fentonnak a zenéért akit talán méltatlanul mellőztem egy ideje (nem tartozik a kedvenceim közé), de ezzel visszatért számomra is:D
Ja UI: Örültem hogy a Cyborg kritikának mert egyik gyermekkori kedvencem volt és anno sokszor láttam, örülök hogy még ilyen jelentéktelen (mert végülis az) score-okkal is foglalkoztok, vagy a kritika inkább csak Attilának volt köszönhető?:D
Hát egy idő után nem lehetett már nagy kihívás számára sztem, azért is passzolhatta le WRossnak. Hogy aztán mit kezd vele az ismeretlen Nicholas Hooper legközelebb, majd elválik.
Egyébként Musiclandben van Pearl-cd, amit te kerestél, ha minden igaz. :)
John Williams: Revenge of the sith-complett recordings -jának meghallgatása után úgy döntöttem: zeneszerző leszek! :) John a mesterem! Ő a ma élő legnagyobb zeneszerző! Egy valamit nem értek, miért hagyta abba a Harry Pottert?
Oscar? Hmm...Engem már régóta nem érdekel különösebben hogy ki nyeri a filmzene díjakat. Mindannyiunk tudna sok sok példát mondani arra hogy ki miért nem nyert anno, egy két, vagy több évvel ezelőtt.
Ahogy azt korábban le is írtátok ez egy olyan szakma amit sosem becsültek meg igazán és nem is értékelik nagyra sem MO-on az USA-ban meg főleg. Mivel mindannyian tisztában vagytok ezzel egyáltalán nem meglepőek az idei díjazások ahogyan a korábbiak sem voltak azok ezt el kell fogadnunk sajnos ma már így működik a világ...:(
Nem a minőség a lényeg és ezt szinte mindenre rá lehet már húzni manapság.
Azzal azért nem értek egyet hogy gyenge lett volna az idei-tavalyi termés ahogyan más is leírta születtek zseniális alkotások és gyengébbek is de ez eddig is így volt. A régi időket ebben az esetben nem érdemes felemlegetni mert akkor kevesebb film született amire nyílván több idő is állt rendelkezésre. A kiosztót sajnos nem láttam mert olyan csatorna közvetítette itt amire külön elő kell fizetni...LOL:(
DE amiért igazából írni akartam az egy szerintem elég jól sikerült zenei anyag amit talán még nem hallgattatok meg és ajánlom a figyelmetekbe.
Ez nem más mint Robert J Kral zenéje amit a Lost Room c minisorozathoz írt. Ezt a sorozatot otthon biztos nem vetítették még szóval ajánlom mindenkinek aki szereti a Sci-fi műfajt (különösen a BSG-t szerető Zsoltnak:)). Magáról a szerzőről sokat nem tudok talán annyit hogy a Buffy zenéjét írta de ebből előítéleteket ne alkossunk ez a mostani műve elég figyelemre méltó az idei egyenlőre nem rossz idei "termésben". Üdv mindenkinek!!!
az április 17-én megjelenő pókember 2.1 DVD második lemezén lesz egy olyan extra, amelyben több kameraállásból meg lehet tekinteni danny elfman filmzenéjét. (nincs részletezve, de gondolom, a zene felvétele és a hozzá kapcsolódó jelenet közötti váltási lehetőségről van szó.)
Szinte mindennel egyetértek, amit írtál, de szerintem a minőségcsökkenés zeneileg csak a díjátadókat illeti, hiszen tavaly is született legalább fél tucat zseniális filmzene album, csak épp ezeket nem jelölték Oscarra.
A Che Guevara amúgy egész kellemes zene. Az sem díjat érdemlő, de kellemes. Santaolalla további jelölései egyébként biztosnak látszanak sajnos, mert Inárritu házizeneszerzője, aki azért elég erős filmeket csinál, tehát biztosan lesz harmadik jelölése is a következő években - vigaszdíjnak meg jó lesz a zenei, ha más nem pottyan neki.
Bármennyire is lehetett erre számítani, mégis meglepett, hogy mi nyerte meg. Felesleges bővebbet írnom, ahogy nézem, nincs olyan oscaros hozzászólás, amelyik ne egyezne teljesen a saját véleményemmel.
Kiváló dolgozó
Leíratkozott felhasználó
305. Elküldve: 2007-02-27 12:34:11,
Filmzenék
[26165.]
Innáritu már a Brokeback előtt dolgozott vele, szal ő tuti Oscar nélkül is felkérte volna a Babelre (ami megjegyzem 100-szor jobb film mint a Tégla). A Babelnek van kb. 15 perc score-ja és annak a fele az Iguazu (csak 2-szer játssza el a filmben), amit már 10 éve megírt szerintem. Mintha azt harsogná néha az Akadémia, hogy már megírt művekkel nem lehet indulni.. Anno egy Keresztapát ezért zártak ki.
Az egész Oscar egy képmutatás politikai korrektségből és hiánypótlásból. Hogy nyerhetett a csoki csaj, aki az ottani Megasztárból jött élete első szerepére? Aznap este a színészszakmát is megcsúfolták ezzel.
Gondold el, ha nem jelölik és nem kap Oscart egy évvel ezelőtt Santaolalla, akkor ki kérte volna fel arra, hogy minket boldogítson alkotásaival. Szerintem az Oscar mindig egy olyan mutató, amit a filmiparban komolyan vesznek, még akkor is ha tudják, nem azért adták x,y-nak mert annyira kitett magáért.
Ahol kétszer, egymás után ezt a zenei szintet díjjazzák, az valamilyen kihatással lesz a filmzenére, bár semmi sem indokolja az állításom, tehát ez csak egy felvetés. Úgy az elmúlt 10 évet tekintve, a nagy szerzők és a nagy művek valahogy, lassacskán de fogyatkoznak. Sokan meghalnak, (Goldsmith) sokan már nagyon öregek, hosszú pihenésekkel (Williams) sokan már letettek az asztalra egy csomó munkát (Zimmer, Elfman, Horner) és nem tudom, tudnak e még 10 évet ezek a komponisták alkotni.
Van egy olyan érzésem, ahogy Alan Menken is kiszállt, mert már nem lett szükség arra, amihez ő értett, úgy fognak mások is kiszállni.
Sokan nem bírják a "feszes tempót" ami a komponálási időt jelenti és a filmek sem a legjobbak, amikhez alkotni lehet. Valamiért volt egy olyan rossz érzésem, hajnali 4-5 felé, amikor Gustavo nyert, hogy elmúlt az a kor, amely a nagy szerzőket jelentette. Nagyon megható Morricone-tól, hogy ez még csak neki egy új kezdet, de ő is benne van már a korban.
Egyszóval ennek a díjnak ez a jelentősége, egy olyan érzést ad, amire vagy figyelsz vagy nem. Egyébként én a filmipar egészén, minden területre nézve (Talán a hang és a vizuálist kivéve) egy általános szintcsökkenést tapasztalok. Jók a mostani alkotások is, de már korántsem olyan jók, mint rég, és ez nem nosztalgia. Amint írtam már, emlékszem még, olyanra, hogy nem csak a jelöltek között, hanem egész évben jobbnál jobb alkotások születtek. Valahol a lassú hanyatlás, amit tapasztalok, a Gladiátorral kezdődött ami (aki hallotta a teljes verziót) tökéletes, igazi Zimmeri mester munka és a Tigris és Sárkány (azt hiszem ez a címe) kapta helyette. Vagy rájöttek a szerzők, hogy fájdalom díj lett a zenei díj és ezért nem törik magukat.
Kicsit érthetetlen, hogy miért szorítok le mindent egy szoborra, az igazi értéke a halhatatlan műveknek úgysem ebben áll. Ha a Star Wars annak idelyén nem kap, ahogy most is magas ívből ....., akkor is tetszett volna és a mai napig ha meghallgatom, elgondolkozok azon, John Williams nem e abból a messzi messzi galaxisból érkezett e, valahol én is azt hiszem ez számít igazán.
Csak reménykedni tudok, hogy a most kezdődött új futamidőre több, régi nagyágyú veti be magát!
Önmagában tényleg joggal felháborító a Babel sikere, és emberek vagyunk, dühöngünk. De ha emellett születnek Parfümök, Lány a vízben anyagok, akkor mit számít ki nyeri a díjat. A lényeg az örök élmény a fent említett és ehhez hasonló alkotásokban.
[előzmény: (301) Kulics László, 2007-02-26 18:03:03]
Minden reggeli indulatomat félre téve: jogos amit írsz, mert mára tényleg "vígaszdíjjá" degradálódott a filmzene és több más, az akadémiai tagok szemében szerintem már járulékos veszteségként számon tartott kategória, de kérdem én, miért nem lehet akkor létrehozni egy olyat, hogy "vígasz 1", "vigasz 2". Amit most művelnek, azzal ténylegesen a filmzenei szakmát alázzák. A többi jelölt egyetlen tételének megkomponálása több munkát igényelhetett, mint Santaolalla művének egésze. A legjobban azokat sajnálom, akik most, illetve tavaly "versenytársai" voltak a gitárpengetésnek.
Egy kicsit elterelve a témát. Nagy örömmel olvastam a Tango és Cash kritikát és még előtte a score kiadását. Nem tudnátok segíteni, hogy hol tudnélk esetleg hozzájutni?
Köszönöm előre is.
Megmondom miért kapott ez a remek ember, még egy Oscart, fájdalom díj a Babelnek, és most már pofátlanul látszik a hátsó szándék. Mert még hány érvet lehet felhozni amellett, hogy nem esetleg Philip Glass kapta meg, vagy esetleg Desplat, akinek a nevét a kommentálók ki se tudták mondani :)
Én mindig arra gondolok első sorban az ilyen pillanatokban, (elzöldülve) hogy mit szól ehhez a szakma, Williams, Elfman, és a többiek, vagy maguk a jelöltek. Elsőre azt hittem, hogy van ebben valami burkolt utalás és az egyre inkább gyengülő és lecsúszó filmipar itt is szintcsökkentést akar, mármint a zenében. Aztán arra gondoltam, Santaolalla a zenei formabontó messiás, aztán a fájdalom díjra, aztán, hogy süketek a jelölők. Vonatkoztassunk el mindentől, és lássuk, hogy többek között az is beleszólt a dologba, hogy az éves filmzene termés elég gyenge volt, egy-két szerzeménytől eltekintve, amiket nem válogattak be. Ilyenkor elfogja a kísértés az Akadémiát és itt akarja pótolni a nagy világegyesülős Oscar átadás Babel-jét. Egyre inkább látszik a sok hátsó szándék. Mindegy, azt vonom le az egészből amit mindig, kiment George Lucas Spielbergel és Coppolával és mondta neki nincs Oscarja, és nem láttam alacsonyabbnak! Sokkal jobb évet kívánok a szerzőknek és egy baromi erős mezőnyt, amibe nem fér bele Santaolalla. Szerintem már így is túl díjjazták!
Remélem, valaki idén két gitárt ad Santaolalla kezébe, hátha attól megzavarodik és nem ír zenét. Bár sztem akkor az értelmesebb díjkosztók azt értékelnék, hogy nem szerzett "zenét".
:)