Hagyj adjak én is egy tippet.
Guy Farley - Modigliani. Nem semmi.
A végén a zongora mélyre tud hatolni.
Főleg, ha tudja az ember, hogy mi történik eközben a filmben.
"bár összességében sokkal kiszámíthatóbb mint egy SR album."
Nem is kapott maximumot! :)
Örülök, ha rátaláltok valamire ti is, ami nekem tetszik. Ha meg én adhatom a tippet, még jobb. :)
Csak Sigur Rós. :)
Egy igazán rendhagyó stílusú izlandi zenekar (az albumok közti Code46-írásomban van pár dolog róluk), filmszerű videoklipekkel.
Íme az egyik:
http://www.youtube.com/watch?v=7yjurf5d6X0 Igyekeztem a "legkönnyebbet" belinkelni. :D
Ez ugyanis más, mint amit eddig bárhol hallhattál. Én igazából csodálkozom, hogy a tagok nem követtek még el kollektív öngyilkosságot. :)
Bevallom hősiesen sosem hallottam még Sigur Rosos-ról, pedig már egy kevés éve gyűjtöm a zenéket. Ha már nagy rajongója vagy mondjál róla valamit. Milyen filmhez irt zenéket stb.?Köszi
Sikerült megszereznem a Code46 soundtracket. Megmondom őszintén fogalmam sem volt mi ez a film/zene,meg egyáltalán, de ahogy olvastam,hogy Sigur Rosos, azonnal kutatni kezdtem utána (megszállott Sigur-os vagyok (hallgassátok ti is!!!!)). Nagyot nem is csalódtam. Tényleg van benne egy kis SR, bár összességében sokkal kiszámíthatóbb mint egy SR album. Jó ez így persze hülyeség ,mivel ez mégis csak filmzene, aminek alkalmazkodnia kell. Egyedül a fülbemászó dallamokat hiányoltam (bár asszem ezt írtátok is a kritikában), de a hangulata ténlyeg jó. Elalvás előtt sokszor hallgatom :).
Érdekes véletlen, de éppen tegnapelőtt hallottam az egyik rádióban egy Dés László zenéiből válogató műsort. A második Jazz+Az-számnál már kicsit elegem lett, de azt a Valahol Európában musical A zene az kell c. nagyon szép, szimfonikus körítésű dala követte, amit Kulka János meg egy gyerekkórus adott elő.
Szövege: http://www.zeneszoveg.hu/dalszoveg.phtml?szk=6000 Szóval ez nagyon megfogott (nem ismertem korábban), de eleve furcsa volt, hogy nem egy megszokott stílusú zene megy egy adón. Kicsit olyasmi, ami a Toys soundtrackre (egyik kedvenc lemezem) is felfért volna.
[előzmény: (357) Kulics László, 2007-03-18 14:06:24]
"ennyi érzelmet és fájdalmat Santaolalla zsigerileg sosem lesz képes belevinni a zenéjébe! "
Santaolalla a fájdalmat a hallgatóval érezteti, ahogy hallgatja művét. :)
Ha látom a filmet, akkor a zenéről szóló írásba igyekszem beleírni, hogy hogy tetszett. Na ezt most különféle okok miatt elég rugalmasan kezeltem, valóban nem jön át nagyon, hogy tetszett-e vagy sem. :D
Szóval egyetértek veled a filmes véleményben, mondjuk Noyce A csendes amerikaiját marhára untam, pedig a zenéje (Craig Armstrong) annak is jó.
A jó zenei ízlésest köszi. De éppen emiatt van jelentősége, hogy ki mennyi pontot ad: nagyjából eldöntheted, hogy melyikünk pontozását tekinted a saját ízlésedhez mérten megbízhatónak. Hát a legdurvább eltérés a The Vagrantnél volt talán, ami számomra befogadhatatlan volt, és csak azért nem egy pontot ért, mert kétségkívül eredeti "zene".
Neverland kapcsán nem mindenki látta a filmet közülünk, csak a zenét hallgatta meg, van, aki a lendületesebb zenéket kedveli, ezek a zongorás dolgok annyira nem jönnek be neki. Meg hát A falu/ A passió score-jai stb. elöl vitte el a szobrot, ami még negatívum. :) Gyaníthatóan a Babelt is kevesebben utálnák ennyire, ha csak egy megszületett, majd el is tűnt zene lett volna.
Én is sajnálom, hogy a Passió miatt Debney nem kapott Oscart. Sztem az volt az év legjobb zenéje, és egyúttal a legnagyobb meglepetés is, hiszen tőle nem ezt szoktuk meg - és azóta sem igazán hallottunk tőle ilyesmit.
Én a Pan's Labyrinth-nek szurkoltam, de mára megbékéltem a nyertessel úgy, hogy egyáltalán nem foglalkozom ezzel a témával. :)))
Én meg annak nem örülök, hogy a Passio és a Harry Potter III elől elhozta az Oscart :)
Egyébként tudom, már lassacskán leült a felháborodás okozta vihar az emberekben, Santaolalla embertelen diadala óta, csak pl. ma hallgattam meg a Pan's Labyrinth-et és ha csak a Pan's Labyrinth Lullaby című számot valaki meghallgatja, vagy a kezdő számot, de bármelyiket, ennyi érzelmet és fájdalmat Santaolalla zsigerileg sosem lesz képes belevinni a zenéjébe!
Igen te 10-et adtál rá csak mikor irtam szerintem már golyózott a szemem és ezért elnéztem, vagy lehet hogy az kavart be hogy csak te adtál rá max-ot. Igazából már magam sem tudom:)
A filmről mi a véleményed? Én már régen láttam de nagyon jó volt arra emlékszem. Egyszerű trükkök és nagy színészek nélküli (ha csak Branagh-ot nem tekintem annak) film és mégis hatásos. Szerintem ilyenkor jön le egy rendezőről hogy mit is tud valójában. Jelesebben mikor nincsenek nagy neveid és azok nélkül kell sikert aratnod illetve teljesíteni. Azt hiszem P Noyce ezzel sokkan jobban bizonyította mennyire ért ehhez a mesterséghez mint a korábbi sikereivel.
Köszi PG ajánlódat, tekintve hogy a jó zenei ízlésednek már bizonyítékát adtad a kritikáiddal illetve véleményeiddel utánanézek és meghallgatom a munkáit amiket ajánlottál.
Ami mostanában kicsit "szemetszúrt" hogy egyes zenék kritikáinál igen eltértnek egymástól a véleményeitek. Van amire valaki ad 8-as 9-es osztályzatot és a többiek pedig lehúzzák eléggé. Asszem a Finding Neverland volt az aminél ez szemetszúrt. Ez azért meglepett mert elég jól sikerült darabról van szó, habár nem örülök hogy a Falu elől elhalászta az oscart de nem egy Bábel:)
Én meg örülök, hogy vki olvasó is ismerte. Ööö... maxot adtam rá, nem értem, mire gondolsz. Habár a többiek "csak" kilencet, talán erre?
Nekem is sokáig kilenc volt, de egy kritikaírás közben szoktak hullámzani a majdani értékelések, és ez annyira eredeti zene, és olyan zseniális hangulata van, hogy felfelé döntöttem. Ugyanez vonatkozik Glass Orionjára is pölö.
Nagy kedvencem PG. Amikor jött hozzánk koncertezni, csak egy albumát ismertem (Ovo), az viszont nagyon különleges, ő nem is nagyon énekel benne, inkább csak vokalista. Mindenesetre a Downside-Up című track meghallgatását erősen merem ajánlani. Szóval csak ezt a lemezt ismertem (meg persze Steam, Sledgehammer, amit mindenki), viszont a koncert annyira katartikus élmény volt, hogy utána még napokig ugyanabban az állapotban voltam. :D
Ajánlom a Growing Up Live koncert-DVD-t (van egy újrafelmelegítése is, azt még nem láttam, meg egyelőre annyira nem is akarom), az nagyon jól visszaadja az élményt, és egyszerűen hihetetlen, hogy mennyire látványos az egész. Nagyon jól nyomja az öreg, még fejjel lefelé sétálva is énekel.
És mellesleg azon hallottam először a Mercy Street című számát (a hazai koncerten sajna kimaradt), amit meg minden idők egyik leggyönyörűbb dalának tartok azóta, és a DVD-n meg kifejezetten meghatóvá válik, amikor belép egy fuvola szép hangja, amin a kísérőzenekar gitárosa játszik.
Nagyon örülök hogy a Rabbit proof fence is sorra került. Bár nem sokan hallottak a filmről, a zenéről meg aztán még annyian sem. Pedig sokat vesztettek vele:) Bevallom Peter Gabrielről ezelőtt az album előtt és utána sem hallottam. Maximális osztályzatot talán nem adtam volna rá de hát ez szubjektív.A Running to the rain című track tetszett a legjobban, kíváncsi vagyok a többiek hogyan értékelik majd. Nekem tetszett.
Összeveszhetsz a barátnőddel, vagy a nejeddel, de a zene, az sohase boríthat ki.
A család az első, de utána jön a zene, de csak azért, mert az nyugtat meg a hülyeségeik után. :))
Üldözési mániád van (de az Oszi miatt valóban érthető). Nézd meg pölö 92-t, ki nyert ki(k) ellenében. Életemben nem hallottam még a nevét. :D
D.E. állandó kollégája, Tim Burton sem annyira a kutyás vígjátékairól ismert, így egy horror- és fantasyzenéket értékelő díjnál csak annyira furcsa a többszörös jelenléte, mint Youngé. :)
Láttam a Saturn díj évenkénti díjazottait és egy valami feltűnt, gyakran szerepel Danny Elfman a jelöltek között. Szerintem már ez is gyanús. Nehogy félreértsétek, kíváló művész, de ez azért egy kicsit furcsa. Valószínűleg az ismerettség dönt itt is, mint mindenhol. Vagy az Oscar kapcsán, lehet, hogy már üldőzési mániám van? :)