Hát ez a Cutthroat Island éppenséggel nem egy sz*r zene, aztanemjójátmár!!! Azért mostmár tisztábban látok egy kicsit kalóz zene szempontjából...bár még mindig szeressem nagyon a Karibot, de a Sinbad és a C.I. kész, NO COMMENT!
ő...EH!:D Hát igen, a próféta szóljon belőled!:) Az Old Traffordon 11 a 11 ellen elvéreznek az olaszok...de mielőtt még foci fórumot csinálnánk itt, gyorsan befogom a szám:)
A Klosert csak azért mert Emmerich rendezi a filmet, amiben mammutok lesznek (és valószínűleg világvége:)) és ilyen filmhez még öreganyám is feledhetetlen dallamokat gyártana!:D
A Guardianhoz meg annyit hogy szomorú vagyok, mert inkább a Snakes on a planet ne adták volna ki. Remélem előbb-utóbb ezt is piacra dobják, bírom Rabint és a hősies hangzásvilágát.
Még annyit, hogy éppen most nyugtatom magam a United 2-1-es veresége után magam Rachel Portman, Hart Háborújával és nagyon jó kis zene!
Én még kiegészíteném a listát - ami egyébként korrekt -, lévén kíváncsi vagyok arra, hogy egy "Die Hard 4"-hoz vagy egy "AvP2"-hoz milyen zene készül majd, illetve Debney "Georgia Rule"-jára, mert már neki is illene egy normális projektet adni.
Gábor: jó a lista, egyedül a Klosert nem értem, miként került a zeneszerzők közé. :)))
Amikor a The Guardianről készült az írásom, szépen legyártottam a piros karikás képet, hogy kiadatlan, de Laci jobban vágta, hogy kiadták. Viszont az biztosnak tűnik, hogy score külön nem jelent meg hozzá. A film alatt tényleg egész kellemes volt a zene, olyan armageddonos. Igaz, Rabinnek majdnem mindig olyan, ami azért kiszámítható.
Okeanos: az ismeretlen rendezőkkel kapcsolatos ellenérzések kapcsán Peter Jackson gyűrűit szokás felhozni ellenpéldának, meg azért a Columbus utániak sem látványszakértők hírében álltak a felkéréskor.
Zenét illetően meg ott van Powell és a Face/Off (vagy az említett arnoldos cucc) így elsőre. Mindamellett veletek értek egyet, nem is értem, hogy miért saját szerzővel dolgozhat a noname rendező.
Nobli: hááát...Amerikában nem igazán ismerik a kritikai bukás fogalmát, csak a mozipénztári bukásét. :)
Szerény véleményem szerint a könyvhöz képest már bukta volt a harmadik és a negyedik rész is. A negyedik részben Voldemort figurája inkább nevetséges volt, mint félelmetes. A kviddicsdöntőt jobb nem is emlegetni. A túlzásba vitt látványtechnikával sikerült teljesen megölni a cselekményt.
Sajnos ebben a Guardianben nem tudok segíteni. Ilyenkor az Amazon.com-on nézem meg, mert ott a számok végig láthatók, bele is lehet hallgatni. Kérdés ugye, hogy esetleg az Amazonról megrendelhető két verzió pl. de hazánkban melyik jelenik meg? Ez nehéz.
A Potter filmek valamiért nagyobb odafigyelést kaptak régebben. Azt hiszem van ezeknek a történeteknek jelentése, és ezek a jópofa rendezők eladható filmen kívül többet nem hoznak ki a storyból. Már Doyle zenéjét is eléggé lágyabbnak véltem Williamséhez képest, de mindenképen nagyon tetszett, meg is szereztem és azt mondhatom, az általam eddig csak Williams mester által alkotott Potter zenei dimenzióhoz méltón hozzáfért. Doyle Anglia, talán legismertebb szerzője és mind a Potter IV, mind az Eragon jól sikerült. Csak az eddigi szerzőkre tekintettel kérdeztem, mert azért valljuk meg, nem kis meló egy ilyen film.
Megvan hogy miért szerződtették Hoopert a Harry Potterhez. David Yates rendezővel a 90-es évek óta együtt dolgoznak és Yates ragaszkodott hozzá. Egyébként Yates barátunk sem egy sokat megélt kiforrott rendező(finoman szólva). Tényleg nem értem hogy egy ilyen nagyszabású filmnél hogyan mernek ennyi zöldfülűt alkalmazni...Mert még a zeneszerzőt csak-csak megérteném, mert mondjuk lehetőséget adnak neki, de hogy a rendező is nóném...ájjáj. A Potter-fanok elvárásai pedig gondolom nem kicsik. Lehet bukta lesz ez a Főnix rendje. Aztán persze cáfoljanak rám.
Hát igen, amit ez a Hooper fel tud mutatni mint referencia, az aaaaaa....semmi. Veszélyes, nem is értettem, hogy egy ilyen blockbusterhez hogy tehettek egy noném szerzőt. Bár ugye anno, David Arnold karrierje is így indult el a Stargate-tel, reménykedjünk hogy egy zseni a gyerek és a megfelelő filmre várt:) Azt szeretném kérdezni tőletek hogy a The Guardianhoz adtak ki rendes score albumot, vagy csak ilyen vegyített borzadalmat aminek a végén van 1-2 score track? Mert én sajna csak ilyet találtam, lehet rosszul kerestem(?)
És ne felejtsük el a Harry Potter -Order of the Phoenix -et, bár Nicholas Hooper egyáltalán kicsoda? Williams és Doyle után ez a szerző...Néztem az imdb-n, elég szegényes az előélete, és nem értem miért pont őt választották.
A Silence of the Lambs nagyon jó zene, a legjobb szám belőle a Lecter Escapes, ami hihetetlen erővel és ridegséggel van tele.
Ahogy a filmzene, úgy az emlékezetem sem a régi, valóban, az Oroszlánkirály nem volt legjobb filmre jelölve, de abban nem vagyok biztos, hogy csak a zene és a betétdal kategóriákban nyert.
Klaus Badelt látom a teknőcökhöz komponál. Valami azt súgja, komolyabb munkát is kaphatna. Pl. Arra kíváncsi lennék, mit alkotott volna a Trójához, ha felkérik rá. Múltkor szó volt Harry Gregson Williamsről és, hogy a Narnia mennyire jól sikerült. Ez így is van, de most hallgatom a Kingdom of Heaven-t és valahogy jobban körvonalazódó zene. Mondjuk más, ezt aláírom.
Törzstag
OSTZoli
475. Elküldve: 2007-04-03 09:52:46,
Filmzenék
[25996.]
Csak annyi kiegészítést tennék, hogy az Oroszlánkirály igaz, hogy nyert pár Oscar-díjat, de Legjobb filmnek nem volt jelölve. Egyedüli animáció, csak a Szépség és a Szörnyeteg, ami kiérdemelte azt, hogy a Legjobb filmek között indulhatott annó. (Amúgy is ritka erős év volt a 94-es, így nem csoda, hogy a Lion King már nem fért be a Top 5-be. Forrest Gump, Remény rabjai, stb.)
Ezért is szerencsés most az Legjobb animációs film Oscar, mert így a kimagasló minőségű rajzfilmeket filmként is díjjazák, nem csak a betétdal Oscarokat viszik haza. (Mint pl. a 90-es évek első felében szinte mindig anim film tarolt betétdal kategóriában.)
A betét dalok legalább legyenek jók. Pl. Gyűrűk Urához passzoltak. Én a Lady in the Water főtémájára írtam volna egy dalt, szerintem szép lett volna és erősítette volna a főtémát. A Harry Potter IV. végén az 3-4 szám, valami elviselhetetlen, az első még csak csak, de a többi. Sokszor iszonyatosan elüt a dal, de sokszor nagyon passzol, pl. Őslények országa. Nem vagyok benne biztos, de bármibe lefogadnám, hogy mivel a film témájára épült, Horner szerezte a dalt. A szerzőknek itt is hagyni kellene, hogy érvényesüljenek.
A verdákat nem akartam bántani, aranyos kis másfélóra. Még az Oscar átadáson lejátszott jelölt dalok közül is a verdák dala tetszett jobban, csak szemléltetni akartam az említett Robinson családdal együtt, hogy milyen ellentét van a régi és az új animációs (rajz) filmek között. Érdekes,egy bizonyos rajzmusicalnek nevezhetjük ezeket, új műfaj született és komolyságukról még annyit, hogy a Szépség és a szörnyeteg, valamint az Oroszlánkirály elérte, hogy a legjobb film díjjára is jelőljék őket. Azt hiszem ezzel mindent elmondtam. A legtöbbjét aztán a Broadwayen is játszották és sokak szerint Alan Menken művei, valamint az Oroszlánkirály mentették meg a hanyatló széles utcát!
Minden filmes területen és így a zenéknél is érezhető egyfajta kapkodás. A betéd dalok régen a film reklámozói voltak, ezért fektettek rá nagyobb hangsúlyt.
na azért olyan nagyon nem vágták haza azt a kiadványt, hiszen a három dalból rögtön az első szerintem teljesen passzol a zárótételhez, utána pedig nem nagy kunszt kikapcsolni a lemezjátszót :)