Jó kis lista. A "Legerősebb track, a filmhez passzolva" kategóriába még hirtelenjében pár kiemelkedőt találtam:
Zimmer/Howard - Batman Begins - Eptesicus
Howard - King Kong - Central Park (itt a zene segített elhitetni velem Kong és a lány bensőséges kapcsolatát)
Zimmer - Hannibal - Let My Home Be My Gallows
Debney - Passion - Raising the Cross
Navarrete - Pan's Labyrinth - The Moribund Tree and the Toad
A lista nem teljes, csak az elmúlt napokban hallgatott zenékből szemelvényeztem. De talán érdemes lenne egy ilyen listát összehozni, hogy kinek mi a véleménye az általad megjelölt kategórián belül.
A film és a zene együtt, toplista, rangsor nélkül:
Newman/Darabont-Remény rabjai, Newman/Darabont-Halálsoron, Shore/Jackson-Két torony, Silvestri/Zemeckis-Forrest Gump, Zimmer/Zwick-Utolsó szamuráj, Morricone/Leone-Jó,rossz és a csúf
Legjobb több részes:
Shore/Jackson-Gyűrűk Ura, Rota/Copolla-Keresztapa, Conti/Stallone-Rocky
Legerősebb track, a filmhez passzolva
Howard-Jelek-Hand Of Fate 1., Shearmur-K-Pax-New Mexico, Newman-Remény rabjai-Brooks, Morricone-Jó,rossz...-Ecstasy of Gold, Zimmer-Utolsó szamuráj-Red Warrior
Minden bizonnyal beszerezhető néhány album - én jópár Revell lemezt vettem már itthon a Tescoban éppúgy, mint az MCD-ben, és a Fotexben. Érdemes a nagyobb hanglemezboltokat körbejárni.
tudja-e valaki, hogy Magyarországon forgalomban vannak-e Maurice Jarre albumok? Engem inkább egy válogatásalbum érdekelne, de egy konkrét film albuma is érdekelne.
Ugyanez a kérdésem Greame Revell-re vonatkozóan is...!
Az árak itt sem olcsóbbak ám mint otthon. Persze én is azt hittem amíg meg nem bizonyosodtam az ellenkezőjéről. Tegnap vettem meg pl a Producerek musical korongját és majdnem 30 euróba került szerintem otthon is nagyjából ugyanez lenne az ára.
A művet magát is tudom ajánlani mindenkinek aki még nem látta mert szerintem Mel Brooks eddigi egyik legjobb munkája (azon kívül hogy Will Ferrel és Nathan Lane alakításán halálra röhögtem magam) maga a zene is jól sikerült. Pedig általában nem szeretem a musical-eket de ez most jó volt.
Az árakhoz visszatérve pl a Lady in the water is 24 euró volt, a Very Long Engagement 25. Ezzel csak azt akartam érzékeltetni hogy az árak itt is magasak (a különbség inkább a fizuban keresendő) persze en nem azt jelenti hogy nincs igazad az "aranyárral" kapcsolatban.:)
Köszi az infót van pár korong még amit be szeretnék gyűjteni és idekint nagyobb esélyem van talán rá...ha már egyszer ide sodort a szél:)
Én Zigmant a The Notebook (Szerelmünk lapjai) zenéjén kerszetül ismerhettem meg ami nem volt egy rossz bemutatkozás. Az az OST is tele van különféle track-ekkel és viszonylag kevés Zigman által előadott szám került rá. Akárcsak a film a zene is elég jól sikerült kár hogy nem sokan ismerik pedig - hadd ismételjem magamat - elég jó
Tudnátok mondani webcímet ahonnan rendelhetnék score-okat. A boltokban nem sok mindent lehet megkapni, lehetőleg külföldit oldalt írjatok mert lévén nem vagyok MO-on nem lenne értelme oda rendelni a cd-ket.
Én Zigman nevével először a "Flicka" kapcsán találkoztam. Eleinte kétkedve fogadtam a dolgot, lévén számomra addig ismeretlen emberke volt, de mikor lement a nyitótéma, majd az egész score felcsillant a szemem: ez a fickó tud. És amiket eddig hallottam tőle, mind ezt bizonyítják. Én a film alatt hallottam a teljes score-t és nagyon sóvárogtam a hanganyag után, ám mikor megtudtam, hogy sosem kerül kiadásra, elkenődtem. Remélem, ezen változtatnak majd. Amúgy az új zenéje, a "Pride" szintén csak válogatásalbumként jelenik meg, a score-t kizárólag iTuneson adják ki (ez mostanság egyre divatosabb).
Az újabb westernzenék közül nekem csak Rabin "American Outlaws"-sza van meg. Bár az már nem igazán wester-muzsika, inkább, csak "jellegű". :)
A Snakes csak egy okból válhatott úgymond kultfilmmé, mert a jóöreg Sam szerepel benne. Mondjuk képzeljük el mittomén, Paul Walkerrel a filmet, annyi embert sem érdekelt volna mint amúgy.
Olvastam a Terabithia kritikát, és a végén hogy nem nagyon fog megjelenni a score mostanában...Tudom hogy a filmzene.net az eredeti cd-k vásárlását támogatja, de a *******-en tegnap megtaláltam a promo albumot...ez csak egy ajánlás, aki akarja letölti aki nem, nem...én letöltöttem és isteni a zenéje, ez a Zigman nagyon tehetséges muksó. Az Open Range nekem is nagyon tetszett, de szerény véleményem szerint a western totál kihalt. Nagyon kevés embert érdekel, inkább beülnek egy látványos de sz*r filmre. Pedig én támogatnám a feltámasztását, azokhoz (is) lehet ám a nagy zenéket írni! [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2007-04-08 19:04:11]
Open Range-ről akarok írni egyszer, csak a film jelenleg nem különösebben érdekel, éppen fordítva vagyok a westernekkel, mint te. Bandidast inkább ne is, jaja. :)
Ajánlom erősen a Front Line Assemblyt, ha ilyesmivel nyugtatod magad. :D
A 97-es [FLA]vour of the Weak c. albumuk (aminek hátsó borítójához csak az Eraserhead hátsó borítója mérhető gusztustalanságban, de ez legalább ötletesen gusztustalan)előttieket annyira nem, de onnantól jobbnál jobbak (már akinek persze).
Beszkennelem nemsokára a borítót, érdemes megnézni. :)
Azért hozzáteszem, a TDAT-hoz egy kiváló főtémát írt Kloser. Aztán a többi filmbeli score alapján ezzel túl is írta magát, de az kétségkívül ütött és gyönyörű volt. :)
Snakes utólagos kiadása érdekes, bár ott a film vmivel népszerűbb volt, vagy inkább mesterségesen kultstátuszba gerjesztették.
Kicsit hamar kiismerhető, de szép zene a Hart, meg is hallgatom nemsokára, úgyis rég hallottam. :)
Hát igen az első Karib még jónak volt mondható bár a mai napig vitatkoznak rajta sokan hogy mennyire Gladiátoros vagy éppen mennyire nem az. Amit viszont Zimmer a Dead Man's Chest-hez írt nekem nem igazán jött be. Remélem a 3. részhez már összeszedik magukat az alkotók és produkálnak valamit mind zeneileg mind a film "összetétele" szempontjából. Sajnos gyanítom a sztorija az előzőnél már csak nagyobb baromság lehet:)
[előzmény: (498) Kulics László, 2007-04-07 23:15:10]
Jó volt a zenéje a Cutthroat Island-nek sajnálattal a film hatalamasat bukott az USA-ban. Akkor nem voltak népszerűek a kalózos filmek ez a tendencia csak a Karib óta változott meg.
Én személy szerint annak örülnék ha a western filmekkel is történne valami hasonló. Bár Costner filmje az Open Range elég jó kis film lett és sikeresnek volt mondható sajnos senki nem követte a példáját.
Jó tudom volt a Bandidas nem rég de a két filmet inkább nem említeném egy lapon:)
Visszatérve a kalózos zenékhez a korábbiakban felsoroltak mind elég jól sikerült alkotások az új Karib zene ezeknek szerintem nyomába sem ér.