Az SW-koncertet azért kihagynám. Bár ahogy a GYU-val voltam, ha erre felé lenne, lehet, hogy elgondolkodnék rajta. Amúgy az LSO tényleg az egyik legprofibb - ha nem A legprofibb -, nagyon sokra tartom őket. Egy másik ilyen zenekar, akivel szívesen találkoznék, illetve hallgatnék meg tőlük néhány tételt, az a HSO, akik az elmúlt években iszonyat sok zenét feljátszottak.
Pár szerkesztőtársammal közösen 2004-ben majdnem részesei lehettünk egy igazán nagy előadásnak, amikor Jerry Goldsmith 75. születésnapjának tiszteletére az LSO székhelyén a Mester vezényletével létrejövő koncertre mentünk, ám sajnos Goldsmith akkor már nagyon beteg volt, így Dirk Brosé ugrott be helyette. Az LSO játéka így is örök emlék marad, és egyike az eddigi legnagyobb koncertélményemnek. (Ez utóbbi soraimat nem hencegésből írtam, hanem egyfelől mert az LSO került szóba, másrészt pedig ekkor még nem volt Filmzene.net, valamint fotók sem készültek erről az eseményről, így erről sosem készül beszámoló.)
Ez a japó karmester megértette Williams zenéjének energiáját :)
Olyan furcsa, Williams-et akármikor látom vezényelni, olyan higgadt és nyugodt.
Ez viszont gyönyörű, csak, hogy érezzük, minek kellett volna nyernie, egy éve! Bár münchen főtémája jobban tetszett, a gésa sokkal precízebb alkotás!
http://www.youtube.com/watch?v=hKk0lhpiICk
Köszönöm szépen Zsolt! :) Egyébként mily meglepő, a Brooks című darabot már le tudom zongorázni. Hallásból leszedtem. Ettől a New Fish-től új indítattást kaptam. Elfordultam mostanában Thomas Newman-től. Itt az ideje visszatérnem. Nem ő a klasszikus értelemben vett legnagyobb zeneszerző. John Williams, Newton-Howard, Danny Elfman. Egy Gyűrűk Urát se tudna pld. megírni, bár Shore se így kezdte. De olyan lélekhez szóló, könnyfakasztó dalokra a fentebb említettek szerintem nem képesek. Új alkotását, a Little Children-t mindenkinek ajánlom. A Smashing Pumpkins is nagyon kellemes billentésű.
Bárki bármit mond, John williams egy élő legenda. Ő volt az aki miatt a filmzene iránt fogékony lettem. Számomra két legnagyobb klasszikusa a Reszkessetek betörők , és a Jurassic Park. Megunhatatlanok.........
Nagyon király lenne ott lenni. A Star Wars John "mester" legszerteágazóbb, legmonumentálisabb alkotása, I-II-III-IV-V-VI. egyszerre tekintve. Most egyik nap az eastwicki-t hallgattam, most pedig a SW II-t, amelyben az arénás rész maxon félelmetesen jól szól. Mázlista az, aki ott volt, amikor felvették! Éljen soká a maistro!!!!
"A világ egyik legkiválóbb zenekara, a Londoni Szimfonikus Zenekar, mely számos érdeme közt arra is büszke, hogy John Williams zeneszerző velük vette fel mind a hat Star Wars-film zenéjét, július 13-án, azaz a Celebration Europe nyitónapján, este 19:30-kor filmzenékből (és első sorban a Star Wars zenei témáiból) összeállított koncertet ad Londonban a Csillagok háborúja 30. évfordulójának tiszteletére. Vezényel Francois-Xavier Roth. A koncert ingyenes és a szabad ég alatt rendezik, így remélhetőleg jut hely mindazok számára, akik nem szeretnének kimaradni ebből a nem mindennapi élményből."
Félreértesz...
Ezen munkája igaz, hogy nem a legjobb, de abban az időben szerintem nagyon sokat adott film hangulatához. Azt hiszem annyira ismerem a filmzene világát, hogy kijelentsem, valóban nem ez a legértékesebb munkája (mindenesetre jobb, mint a Da Vinci Code), de azt hiszem anélkül a zene nélkül nem lenne teljes értékü ez a kiválóan megírt, jól megvágott és természetesen kiváló színészekkel közrevitt alkotás.
Egyébként a filmben nem olyan erőteljes a kamera mozgása, a vágás, sem olyan aktív (mivel 1996-ban járunk), mint pl. a "Tüzben edzett férfi" című, már 1980 végén tervezgetett alkotás.
Mellesleg, mint minden valamire való filmzene RAJONGÓ ismeri Hans Zimmert, ill. munkásságát.
A legrosszabb az egészben az, hogy a Tiesto féle próbálkozás, akár jól is elsülhetett volna, de egyszerűen borzalmas volt és ez nagy szó, hisz én a Matrixban hallott gépi segédletnél többet nem nagyon preferálok, ettől eltekintve a He's a pirate-ból jó kis számot lehetett volna csinálni, az eféle stílus kedvelőinek is. Én még csak fel sem fedeztem benne az eredetit. Zimmer remélem többet nem vállal be ilyet, már ha ő dönt. Ha én ő lennék, nem hagynám, hogy más döntsön helyettem arról, mi kerül fel a CD-re, amit az én nevemmel adnak el. A III. KK-tól sokat várok, mert Zimmer szerintem méltón lépett Badelt helyébe és a Kraken, Davy Jones és még sorolhatnám, számokkal sokszor jobban lekötötte a figyelmem, mint a film. Zimmer egy remek szerző, most sem vall kudarcot. A stáblistánál az eredeti He's a pirate jól szólt, szerintem ezt kellene átalakítani egy kicsit, egy nagyszimfónikus, kórusos, száguldó indulóvá.