Christopher Young - Murder at the First
Trevor Rabin - Deep Blue sea, Armageddon
James Newton Howard - King Kong
Brian Tyler - Partition, The Final Cut
James Horner - Mighty Joe Young, The Prefect Storm
Alan Silvestri - Eraser, Volcano
Hans Zimmer - The British Years
Debbie Wiseman:Wilde
John Williams:Witches of Eastwick,
Jaws, Attack of the Clones,
Alan Menken:Little Mermaid
James Horner:Legends of the Fall
(szerintem a legjobb alkotása)
+Mátrixból trilógiából számokat
Goldenthal:Interview with a vampire
Íme az enyém!
Howard Shore - LOTR
Hans Zimmer - Arthur King
Hans Zimmer - Last Samurai
Thomas Newman - Little Children
Faltermeyer - Tango és Cash
Simon Rattle - Perfume
Szóval a "ki mit hallgatott legtöbbet ebben a hónapban" rovatba a következőket írnám:
1. Aaron Zigman - Bridge to Terabithia (nagyszerű választás online pókerezéshez:))
2. Hans Zimmer - Spirit
3. Tyler Bates - 300
4. Alan Silvestri - Forrest Gump
5. Bryan Tyler - Children of Dune
5. Hans Zimmer - Tears of the Sun
6. Harry Gregson-Williams - Sinbad
7. John Powell - The Bourne Supremacy
8. Howard Shore - LOTR 1-2 complete (azért írtam mind2t, mert amint elkezdtem hallgatni az egyiket a másikat is muszáj volt:))
Tényleg jó ez a Dooley-s zene. Pont a hallgatása közben jutott eszembe, hogy azért Hans Zimmer, John Williams és Danny Elfman és Horner a legnagyobb szerzők, mert mind annyira erős, saját stílust alakítottak ki, amelyről bárki naiv laikus is felismeri. Ez akár védjegynek is felfogható. Sokan mondták már a Gladiator Waltz végére, vagy a Szikla ismert főtémájára, ez olyan "Karib-tengeres" mondtam, nem jársz annyira messze tőle.
Szerintem a Filmzene a "komoly" zenének egy új változata, rövidebb, mozgalmasabb, mert a témák lényegre törőbbek, a cselekmény gyorsabb. A régi szimfónikus zenék azoknak a közönségeknek íródtak, akik végig tudták ülni az Istenek alkonyát 4 óra alatt. A zenekari zene ebben a műfajban élte át a XX.század végét. Bátran kijelentem, hogy ez egy új szimfónikus műfaj, amelyet rögtön felismer a szakértő, mert már egyedi vonások és szabályok szerint működik.
Morricone nagyon meg volt hatva az Oscart-tól, milyen lett volna ha azt kiáltja: "Tessék Gustavo!" és odadobja. Persze Gustavo szaladni kezd és a szobor feje, beleáll a hátába. Egyik írásotok óta gondolkodtam el ezen, hogy mennyire pofátlanság egy estén, ezt a két embert díjjazni, majdnem olyan mint, hogy az új Star Wars filmek zenéjéért Williams-et még csak csapta az Oscar szele. Szerintem megérdemelte volna. Ha más nem, legalább a Battle of the Heroes-t, mint betétdalt kellett volna, formabontó módon jelölni és előadni. Pontosan tudom, miért nem díjjazzák túl George Lucast, hiszen szúrja a szemüket, hogy nem szorul rá jóideje a Jabba féle producerekre.
Elfman az egyike volt azoknak akik e műfaj felé tereltek. Sosem tudtam megérteni, hogy pár remek programokkal és remek zongora vagy esetleg gitár tudással, lehet 100 tagú zenekarra írt művet, alkotni, hisz vannak orchestratorok és conductorok. Elfman összes scoring filmjét megnéztem a YouTube-on és DVD-n is van pár, tudom, hogy vezényelni nem tud és még van pár ilyen szerző. Ám ha zenéit hallgatod, olyan aprólékosak, olyan szépen kidolgozottak, hogy nehéz azt hinni, nem ért hozzá és amint mondtam az imdb-n conductornak írták, pedig a Charlotte's webhez azt kellett volna, hogy composer. A "The Corpse Bride" scoring filmjében egy partitúra fölé hajol és azt nézi. Szerintem az elmúlt 20 év bőven pótolja azt, hogy nem járt olyan iskolába, ahol magas szinten tanítják a kar és zenekarvezetést és ezért sokkal nagyobb a szememben. Bár ő olyan szerző, mint Zimmer aki inkább figyel és újra veteti az anyagot, instrukciókat ad.
Zsolt, kösz az infókat. Mindenképp beszerzem az albumot. A filmet még kb. egy fél éve láttam és nagyon tetszett. Az utóbbi idők egyik legjobb horrorja szerintem.
Ha már Young, akkor:
*Shade (10/7)
The Shipping News (10)
*The Big Kahuna (7)
Bless The Child (8)
The Gift (7)
Entrapment (8)
The Hurricane (8)
*In Too Deep (8)
Hard Rain (7)
*Rounders (9)
*The Man Who Knew Too Little (8)
*Norma Jean and Marilyn (8)
*Set It Off (8)
Copycat (7)
Murder In the First (9)
The Dark Half (7)
Jennifer 8 (7)
Az Emily a szó legszorosabb értelmében vett Pokol zenéje. Nem egy hagyományos score, és az emberek 95%-a 1 perc után már undorodna tőle. Nevezzük egy félelmetes kísérleti zenének, pár nyugisabb pillanattal, de erősen haladó filmzenebarátoknak való csak, akiknek eléggé kiszélesedett a látókörük, és vmi extrém dologra kíváncsiak. Én hatost adtam rá. Írtunk is róla.
Egyik eszméletlen jó zenéje: "SOCOM: U.S. Navy SEALs Combined Assault".
Ez egy játékhoz íródott, és rögtön el is kezd szólni, mihelyt betöltődik az oldal.
Fenomenális!!!
Kár, hogy ilyen rövid.
Ja... LEGÁLISAN le is tölthető, a szerző rengeteg más zenéjével egyetemben.
Egyébként ő is közeli ismeretségben van Hans Zimmerrel, csakúgy mint Klaus Badelt és a többiek.
Hát a Ghost Rider(a film)egy retek kaki!(nem akarok senkinek a lekébe taposni de így van)a trackjkével kapcsolatban pont úgy vélekedek mint kedves Gábo.Az az uccsó rész az tényleg jóra sikerült fel is kaptam a fejem mikor odaért a winamp
Énis éppen ezen filóztam,hoyg simán megállná a helyét a mai felhozatalok közt!SŐŐŐT egyébnként az én kedvencem az "albumról" az AGnus Dei,Dies Irae és a Rex Tremendae
Hans Zimmer - The Ring, The Well track = ŰBERDURVA!
Áh, ez az ember mindenhez ért.
Azt írták vmelyik külföldi site-on, meg mintha nálatok is olvastam volna, hogy a The Exorcism of Emily Rose-nak elég jó zenéje van. Érdemes-é beszerezni? Elég kevés C. Young művet hallottam eddig -tudom, bepótolandó - de a legutóbbi Ghost Rider nem nagyon jött be. Egyedül az utsó track vége. Ott amilyen kórust lenyomnak az eszméletlen! Ha az albumnak legalább a fele olyanra sikerült volna mint az az utsó 1 perc akkor....de nem.
Marw, szívemből beszélsz. "Kivülről fújom".
A Lacrimosa mellett a Confutatis Maledictis a kedvenc tételem. A Nagy Cmoll misét is ajánlom mindenkinek. Egyébként el tudom képzelni ezt filmzenének is. Az Amadeus-ban jól hangzott. :))
Sziasztok!Többen írtatok a komolyzenéhez fűződő viszonyotokról.Ehhez én csak annyit t'ok mondani,hogy erősen ajánlom mindenkinek Mozart-Requiem alkotását!Fantasztikus(persze vannak mélypontjai,de minek nincs?).Na csak annyi,hogyha nem ismeritek akkor egy próbát megér főleg azoknak kik inkább az epikusabb meg a szentimentálisfilmzenéket kedveli.Én pl odavagyok a kórusért és ebben nincs hiány:)
Természetesen mindenkinek megvannak a maga kedvencei.
Williams mellett, nagyon szeretem Jerry Goldsmith, James Horner, Hans Zimmer és Ennio Morricone zenéit is.
Jaj tényleg bocs! Én sem szeretem a 90 előtti zenéket. Minden tiszteletem Jarre-é, és Rózsa Miklósé, de a harsonái meg a kürtjei nem érnek fel Morricone-hoz. Sajnálom jw.fan, de nálam még John Williams se érhet föl Morricone-hoz, már ami 90 előtti időszakot illeti. Több fülbemászóbb dallamot írt JW, de szerintem EM művei zeneileg többek. Mélyebb!!