Okeanos: érdekes, hogy te belehallasz optimizmust Glass The Hoursába, én semmi ilyet nem érzékelek benne, sztem csakis depresszív. :)
A The Fountain egyébként (értékelés augusztusban, a dvd-premier körül) nem áll messze Glass stílusától, mintha annak egyfajta modernebb variációja lenne, én is ajánlom. A Rekviem zenéjét viszont csak film alatt tartom jónak, lemezen borzasztóan visszaüt, hogy egytémás.
*
Én továbbra sem tudok mit kezdeni olyan beírásokkal, hogy többszáz kritika között ez és ez miért nincs fent, mert ilyet bármely más külföldi oldalra is be lehet okkal írni (de látom, az újbóli magyarázatra már nincs szükség, lerendezitek egymást közt, köszi:), ezúttal még annyit hozzátennék, hogy akkor írok vmiről, amikor kedvet érzek hozzá, a rendelésre írásból nyögvenyelős írások születnének. Persze azért több esetben összevágnak az elképzeléseink, és akkor nem tiltakozom: a következő utáni hosszú írásom (ha nem is Gyűrű), de egy itt többször emlegetett népszerű zene lesz, és a Meet Joe Black is érik.
Csaby, a T3 Radio című tétele nagyon szép, a többire nem igazán emlékszem. Én egyébként Fiedel egytémás ipari zúzdáját tartom jelentősen túlértékeltnek (igazából csúnyább szót szoktam használni rá), ami csakis a film miatt lett népszerű, nem másért.
*
Örülök, hogy tetszett az Open Water-írás, fikázásból mindannyian jók vagyunk. :)
A Spence-track esetében konkrétan vmi rajzfilm lebegett előttem, de nem tudom, miben láttam ilyen alakot. Bár az is igaz, hogy ilyen Hazard megye lordjai jellegű filmekben is szoktak szerepelni hasonlóak. Néha meglehetősen nagy tortúra különben végighallgatni egy-egy borzasztó zenét, pláne, ha ez olyasmi borzalmat takar, mint például Lynch Eraserheadje, bár ez csak értelmetlen zúgás, Björk Drawing Restraint 9-jához képest viszont egy slágerekkel teli darab. Külön kérdezném,hogy utóbbi hallotta már valaki? Az est.hu (talán a Déri Zsolt) hét pontot adott rá.
Gábor, én a The Hitcher-filmet egész kellemes darabnak tartottam, aminek egyedül az ront az élvezetén, hogy számtalan jelenetét jól ismerjük későbbi filmekből, melyek innen emeltek át, persze ez nem az eredeti hibája.
Donnie_Marko
Még éppen időben jelezted a zeneakadémiás koncertet. :)
Próbálunk különben figyelni minden ilyen eseményre, de ami ennyire nincs agyonpromotálva, az elkerülheti a figyelmünket. A lentebb írt együttműködéses dologhoz annyit, hogy azért nem teljesen negatív a kép (lásd például a Rózsa-koncertet, meg mást is), de tény, hogy vannak bizonyos szervezők és helyszínek, melyek még egy elsőként tett gesztusra sem reagálnak semmit sem, még udvariasságból sem. Konkrétan én az ilyesmire tojok, nem török ki zokogásban, ha nem hát nem, csak furcsának találom, hogy mi célt szolgálhatnak publikus mailcímek, ha azt nem nézi senki,vagy csak olyan, akinek pusztán a törlés a feladata. Mondjuk az is tény, hogy nem törjük magunkat össze, nem afféle ajtón ki? na akkor ablakon be! típusúak vagyunk, mivel egyáltalán nem a megélhetésünk függ az oldaltól, ezért ha a mailre nem érkezik reag, én aztán két forintot nem áldozok általában a telefonos megkeresésre, amit már nem lehetne a 'leendő partnernek' reag nélkül hagyni. Mondhatni siker-, nem pedig pénzorientált az oldal: az a lényeg, hogy minél többen olvassanak bennünket (ez sem önimádat miatt, hanem a téma iránt érdeklődök egyfajta összegyűjtése okán), előbb-utóbb meg mindenki idetalál a jelenlegi reklámozási lehetőségeink révén, meg egyébként is, szóval kilincseléssel tök felesleges szerencsére foglalkoznunk.
Általánosságban kijelenthető, hogy értelmes reag inkább többségében az olyan helyekről jön, ahol a háttérben nem pénz, hanem a téma iránti megszállottság áll (például a Spencer-Hill rajongói oldal). Érdekes kontraszt, hogy külföldi negatív tapasztalatunk szinte elhanyagolható, mindenki képes normálisan reagálni, akár kisebb, akár nagyobb falatról van szó. Én különben hozzáteszem, hogy itthon van, aki nem is tud rólunk, és azért nem küld magától a bennünket esetleg érdeklő dologról. Na ez idővel remélhetőleg nem lesz probléma. :)
Jw.fan, a Terminal sztem a legjobb JW-zene. Biztos egyedül vagyok a véleményemmel, de tőle nekem inkább ezek a csöndesebb dolgok fekszenek: Stepmom, Geisha.
Gábor, a Filmtracks nagyon-nagyon elfogult tud lenni negatív irányba, azért egy csillagot nem a Pirates érdemelne.
Tamás, ha a Sweet November stílusa bejön tőle, akkor az An Unfinished Life és a The Shipping News is tetszeni fog.
Köszi a linket, király kis in, plánem ikor Zimmer kicsit pötyögteti az egyik témát., aztán azt átmossák a valódi felvételbe. Király. :)))
Én azért várom nagyon, mert eddig egyöntetűen 10/6-os véleménnyel vagyok ezekről - bár hozzáteszem, a második korong azóta picit felkúszott a népszerűségi listámon -, és kíváncsi vagyok, ha a hármat egymás után hallgatom meg, milyen összhatás lesz.
ami szintén érdekesség, hogy ilyesmire nem sűrűn volt példa Zimmer eddigi karrierje során, hogy egy trilógiát végig kísér - mégha az első rész Badelt neve alatt fut.
Ja egy kis infó a Ponyvaregény kedvelőinek. Mivel voltam olyan szerencsés hogy 10 napot eltölthettem Hollandiában elmondhatom hogy az amszterdami rendőrnek van joga megmotozni és amikor a film készült már akkor is volt de azért jól hangzott a filmben:D
Ami viszont tényleg úgy van az a sült krumpli - még mindig tocsog abban a trutymóban - höhö
Most hallgattam Young Promo Score-ját amit a Sweet Novemberhez írt. Fantasztikus pedig általában nem vagyok oda a szerző zenéiért de ez nagyon jól sikerült.
Nem lesz gáz a filmtracks.comnak hirtelen az 1 csillagról minimum 4ig ugrani a Világ vége kritikájában?! Pedig igencsak jó és igényes kritikákat szoktak írni, ez valahogy nagyon nem jön be nekik. :S
A soundtrack.netes kritikus, asszem Mike Brennan a neve, már most kikiáltotta az év filmzenéjének. ISTENEM DE VÁROM MÁR! :)
Ahogy Andy Vajna mondta, a Szabadság szerelem dvd-n, a film sikerének 50%.- a zenén múlik. Végre ezt hallani magyarul, és bár Andy szerintem amerikai állampolgár vagy kettős, nem tudom, azért magyarként tekintünk rá és egyszerűen az beszél belőle, hogy megértette odakint a szakmát. A kettő egymáson múlik, de sokszor azt érzem, hogy a zenét úgy írják meg a szerzők, mintegy pökhendi utalásként, a film a zenémet szolgáltatott elmondani.
Ez meg csak úgy aranyos! :)
http://www.youtube.com/watch?v=e4gBVHPRkHE
Lehet, hogy már írtam hasonlót, de tegnap összegeződött bennem valami. Szeretném veletek megosztani. Film és zene nagyon fontos egymásnak, ha az értékelést nézzük. Zene dob a filmem, de fordítva is igaz. Az első egyértelmű. A fordítottja is igaz, mert ha hallgatod a zenét, felidéződik benned a film is, és ha az tetszett, jobban élvezed a zenét is hallgatni. Ezért nálam ebből a szempontból a kedvenc, Thomas Newman. Számomra legjobb filmstílushoz írt többnyire zenét. Ha dráma, akkor Thomas Newman.
Ha csak a zenét nézzük tisztán, Hans Zimmer(ék), Morricone és John Williams a legjobbak. Zimmer akciózene. Morricone, western és azért ő is dráma (ezért talán ő a második) és kalandfilm John Williams.
Csak a tegnapi miatt. A mester egyébként minket és a hangszerünket is megemlít benne és ez azért megtisztelő! A végén lévő tapsvihar az, amit mindennél jobban megérdemel!
elkezdtem kicsit körbenézni youtube-on, hátha van valami kis finomság. jerry goldsmithre kerestem rá legelőször, és mindjárt rá is leltem az oscar-díj átvételére. nem volt valami bőbeszédű :) aztán találtam egy fantomas nevű zenekar (?) koncertjéről rövid részletet, az 'ave satani'-t adják (?) elő. laci, ezt neked nem ajánlom :D (egyébként vérlázító)
...csendben mosolyogtál, és azért a hands of fate 2-t is végighallgattátok, ugye? :DD az egy tökéletes muzsika.
baráti környezetem sokkal erősebben foglalkozik azóta filmzenékkel, amióta egyszer rápillantottak a CDs szekrényemre. a nagy számok törvénye alapján kizárt, hogy ennyi filmzene között ne lehessen szó szerint tökéletes muzsikával találkozni. és a legszebb ebben, hogy nem egy és nem két ilyen tétel van.
Sziasztok!Igaz kicsit megkésve a témával de sajnos énis gyakran(szinte mindennap)találkozom olyannal,akimosolyog mikor mondom,hogy márpedig a filmzene az milyen jó is.Meg,hogy ő(k) nem szeretik.NEm is ez a vicces,hanem amikor csak kedvtelésből mutatok neki(k) egy-két számot és azt hallom vissza,hogy ez nem is rossz,meghogy milyen szép.....Legutóbb(egyhete) a lánynál voltam,kinek udvarloltam(de nem ez a lényeg),na és ő éppen azok közé tartozik aki elzárkózik a filmzenék elől.Ez nem teljesen igaz mert ismeri a May it be-t, a Circle of Life-t.....Pont olyanom volt,hogy már elvonási tüneteim jelentkeztek és megkérdeztem nem-e hallgatnák meg egy számot?(pont nálam volt JNH-Signs albuma)Meghallgattam vagyis meghallgattuk a Hands of Fate 1et.Mondanom sem kell,hogy a kezdeti idegenkedés elröppent mikor megszólalt az a hegedűszó ott a vége fele.Teljesen odavolt érte.Én meg csendben mosolyogtam magamban.............................................
A Terminal nagyon jól sikerült alkotás és különösen az egész anyagot uraló "Tale of Viktor Navorski" tetszik. Vagy hatvanszor ha nem többszőr hallottam már, tökéletes, Williamsi sajátosságokkal bíró szám. Ugyanakkor a Harry Pottert, mint trilógiát is ki kell emelni Williams alkotásai közül. A Film igazi sikere a zenei hangulattól függött, szerintem.
Mármint hatást tekintve, értelem szerűen azért volt sikere mert HP és kész. A HP 2-t sokszor lehúzzák, pedig jó az is,. Ha rangsorolni kellene a Williamsi HP alkotásokat, akkor 3,1,2 lenne a sor. Zavaró azonban a 2 résznél, hogy a számok össze vissza vannak (olyan 70%-ig) és van 2 szám, ami valahol az átváltozós résznél lehetett. Ezek helyett kellett volna feltenni azt a számot, ami alatt az elsőben bevonulnak a terembe, és az abszolútra, vagy azt a félelmetesen gyönyörű lágy részt, aminek csak a végét tették a cd-re, amikor Olivander a pálcát megtalálja. A II. rész zenéje egyébként az olyan számok miatt már megéri a meghallgatást, (az olyanok számára, akik nem tették ezt még meg) mint:
-Fawkes the phoenix
-The Chamber of secrets
-The Flying car
-Knockturn Alley
-Dobby the house elf
-The spiders
-Fawkes is reborn
-Meeting tom riddle
-Dueling the basilisk
Részemről nem, de egy másik magányos harcos, Rambo zenéinek kritikái már előkészületben vannak. :)) [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2007-05-13 20:19:31]
Sajnos Goldsmith koncertjéről is csak akkor értesültem, amikor már a mester nem élt. Ki gondolná, hogy a zeneakadémián, ahol kis túlzással 100 éve ugyanazt játszák, filmzenét játszanak. Egyáltalán filmzene ebben az országban? Morricone nagy szerző, láttam a koncertjét a tv-ben múltkor, de a koncertjére nem mentem el, mert annyira nem a világom. Nincs mese, nyitott szemmel kell járni, de azért írtam az akadémiának, hogy be...hat...ák!
Most nem a tanulóit, a zenészeit, karmestereit hanem egyedül a vezetést és kommunikációs részlegüket illettem szavaimmal.
Más, Mad Max zenékről gondolkodtatok már? Nagyon jól sikerült a II. és III. részek zenéje.
Minden szerkesztőnek található több-kevesebb írása a honlapon, bár mostanában a munkahelyi elfoglaltságok miatt igencsak megoszlanak a munkák. A fórumba pedig rajtunk kívül még a másik Zsolti szokott néha írogatni "Zsolt*" néven.