különálló hallgatása valóban fárasztó inkább, és nem adja úgy vissza a film hangulatát, mint amennyire egyébként jelenetek alatt eltalálta. ezért nem igazán tudtam jobbra értékelni, mert nem tartozik azoknak a zenéknek a csoportjába, amely külön hallgatva filmmel megegyező érzéseket kelt.
érdekes, nekem a filmből valamiért úgy maradt meg, hogy spacek az anyuka, de utólag végiggondolva elvileg samara anyja az a csaj, akit a videón látunk...
viszont nem a lemez alapján írtam, hogy félelmetes a dal az ő hangján, hanem a filmre gondoltam, ott ugyanis elénekli azt, amit elvileg az első részben nem is igazán hallunk, csak a stáblista alatt.
A stáblista legvégén is hallani, amint a kislány ezt a motivumot énekli. Legalábbis a DVD-n, de ott is csak az angol hangsáv alatt. A magyar hangsávnál csak az ütös hangszerek hallatszanak.
Nemsokára jön majd a 0. rész is. Azt hogy mennyire lesz feldolgozása a japán változatnak, nem tudom, de remélem a zenét továbbra is Hans Zimmer és társai jegyzik majd.
Most pedig meghallgatom mindannyiunk kedvencét, a The Well-t.
A Schindlerrel én is...bár csak csendben hallgattam és olvastam az kommentjeiteket. Semmi érdekeset nem találtam a zenében, ezen a héten pedig újrahallgattam és elég hülyének éreztem magam amikor rájöttem hogy mennyire jó ez a score. Ezért is jó ez a fórum.:)
Egyszer már hallottam jw.fan, akkor nem ragadott meg. De soha nem szabad semmit leírni, mert az ember változik. Az ízlése is, ahogy az ember körülményei. Öt éve hallgatok filmzenét. Kezdetben a komolyzene mögött volt, de az utóbbi egy évben mintha többet hallgatnék filmzenét. 2006 nyara óta ismerkedtem meg mélyebben a szerzőkkel és halmoztam fel gyűjteményemet. A klasszikus zenében még egy pár éve Bach-ot és Mozart-ot nem kedveltem. Most már többet hallgatom őket. De ez nem azt jelenti, hogy 2010-ben Santaolalla szimpi leszek. :) Na jó, ez már lerágott csont. Szóval beszerzem az Aliens-t. a Schindlerrel is felsültem.
Bizony fel lehetett volna tölteni. Azonban gyakran előfordul, hogy hiába ír valaki 2-3 órás zenei anyagot, a felét se használják fel a filmben. Általában a rendezőn múlik, melyik zenéből hova és mennyi lesz felhasználva. Az Aliens is ez a kategória, rendesen kivan herélve zeneileg. Goldsmith zenéjéből is vettek át részeket.
Úgytudom nem volt felhőtlen az együttműködés Horner és Cameron között, csoda, hogy a Titanic-nál megint együtt dolgoztak.
Aki igazán kiváncsi az Aliens zenéjére, az hallgassa meg a The Deluxe Edition-t, 75 percnyi remek zene az LSO előadásában. Ezen a lemezen köszön vissza igazán, hogy mekkorát alkotott James Horner.
A suttogás miatt igazad van Attila. De nyilván a film alatt ez nem jön le, csak ha utána meghallgatod cd-n. Az Aliens-ben szerintem több az üresjárat, amit bőven fel lehetett volna tölteni zenével.
Attila, olvastam a Körről írt írásodat. Egy apró dologban kell csak pontosítani, hogy Samara anyja, Anna Morgan nem Sissy Spacek volt, hanem Shannon Cochran és szerintem a the well elején a kislány dúdol, azt amit a kútnál is, a visszaemlékezésében, amikor belökik. Én még csak magyarul láttam, ott énekelt, nem tudom az eredetiben, hogy van. De egyébként jó az írás, jól összehasonlítottad a Japán és az amerikai verziót, szerintem is ezek miatt az okok miatt jobb az amerikai!
"Ne feledjétek, a gonosz sosem alszik!" :)
az igazat megvallva, a trilógiával szembeni értékelésem egy picit sántít olyan értelemben, hogy a horner zenét egységében összetettebbnek éreztem (10/7), míg goldenthal hangulata elméletileg tízpontos lenne, ha több értékelhető zeneiséget, és kevesebb sustorgást-csörgészörgést válogatott volna az albumra. (10/6 így)
Bevallom őszintén, hogy engem John Williams nem is érdekelt a "Ryan közelgény megmentése" elött, aztán minden megváltozott.
Ez után a legértékesebb műve szerintem a "Terminal" (bár érdekesen néztek rám a 73-as buszon, amikor a suliba menet hallgattam).
Viszont lenne egy kérdésem... nem tud valaki egy jó kis üzletet, ahol sok a választék, és nem túl drága?
Ha tud az illető, akkor, mint filmzenerajongó a filmzenerajongónak küldje már el az E-mailemre, mert nem tudom megnézni később a fórumot (nem otthonról netezek). csaby43019@freemail
Megtiszteltetésnek veszem,hogy külön köszöntöttél Kedves Zsolt!Igazándiból(tényleg nem akadákoskodásból)már régebbóta irogatok de nem sokat és főleg akko,mikor hozzá tudok szólalni a témához.Hozzátok képest én még nagyon kezdő(laikusnak azért már nem mondható)vagyok,sz'al inkább mint megfigyelő és rajongó vagyok jelen.Rengetek információva lettem gazdagabb mióta az oldalatokat és a fórumot olvasom,amiért egy hasonszőrű "pályakezdő" csak hálás lehet Na ez enyhénszólva nyálasnak és puncsosnak született de ez van További jó munkát!(ha annak veszitek)
Az Órákban azért van optimizmus, de nagyon halovány, olyan mint egy viharos égbolton meghasadó, halovány fénysugár. Glass erre jól ügyelt. A filmben is folyton ott a lehetőség, az enyhe optimista fény megvilágítja a szereplőknek a tovább lépés útját. Mindvégig a komorság uralja az órákat, de egy nő élete, a század és az óra egyszerre szomorú és egyszerre bíztató. Megvallom az órákat ha valaki megnézni hosszú órákra depresszív, letargikus állapotba kerülhet, de nekem annyira sugallt a zene is és a film is valami morajló jót is, már megint meteorológiai hasonlattal élek, de olyat mint amikor a borús ég mögött sejtjük, hogy ragyog a nap és ki fog sütni. A Truman Show vicces volt, de egyben egy komoly üzenet hordozó, nagyonis elgondolkodtató film. E kettősség Glass sok munkáját jellemzi. Totál depresszív zenét nagyon nehezen tudnék mondani. Az órák és Yared Angol betegje vetekszik a majdnem helyért, de az igazi depressziós zene szerintem a Schindler listája, a Világok Harca, annyira sötétek, komorak és fájdalmakkal teliek. Most nem futottam át a teljes zenét, de rögtön találtam két számot, amelyben valamicskét érződik, mire utaltam.
-Morning passages
-The hours
Természetesen nem haragszom :)
Nálam az Alien viszi a pálmát. Félelmetesen jó Jerry Goldsmith zenéje. Azóta se tudok betelni vele, pedig a kritikában is szereplő CD-t lassan 12 éve hallgatom. Bár ez csak töredéke a teljes anyagnak. Megjelent azóta még néhány kiadás, törekedve a teljességre.
Amikor az Alien anno megjelent videón, akkor követték el azt az aljasságot, hogy pl. annál a résznél amikor a Nostromo leszáll az idegen bolygóra, ott elég csunyán megvolt vágva a zene. Helyette az Alien 3-zenéjéből vágtak be részeket. A film más részein is megcsonkították Jerry Goldsmith fenomenális művét.
Ne haragudjatok, de nekem soha nem tetszett annyira az Alien 2 zenéje. Például eddig jó ha 5 perc zene volt benne. Goldenthal szerintem jobban ráérzett a 3.-ban.
Egyébként nagyon jól értékelnek (filmtracks), legalábbis az én ízlésemnek megfelelően, egy-két kivételtől eltekintve.
A legtöbb kritika elején ki van írva hogy "buy it if..." és "avoid it if...". Ide általában egy rövid, komoly egymondatos leírást biggyesztenek a zenéről. A Sinbad-nál ez így néz ki: Avoid it, if you're nuts! :D
Remélem. Gyorsan leírtam az észrevételem, ami már a film elején felidegesített.
Hálisten a zene ugyanaz, bár tudnék hasonlót ahol még abba is belebuheráltak.
Tv-ben egyébként sem lehet normálisan filmet nézni. Egyszer ott az adott Tv logója a képernyő sarkában, a másikban a 18-as karika, a stáblistát se adják le. Meg persze tömve van reklámmal az egész.
Úgylátom ez a rövidebb, mozis változat. Bár a szinkronja meg a Special Edition-é. Ezt hogyan hozták megint össze?
Pl:
"Apone" a mozis szinkronban a következőt mondja: "Nyald ki a szemfenekemet!"
Míg a rendezői változatban: "Nézz a szemembe!"
Ezt eléggé elkurták. Egyébként a szinkronhangokat jól eltalálták szerintem.