Ha már kedvenc földönkívüli lények, akkor én még a Predator zenéjének megszületéséről is szívesen hallanék történeteket Silvestritől. Mondjuk egy jófajta Silvestri bor mellett, stílszerűen.
Oké jw meglesz, bár van pár rész ahol még nem tudom hogyan tudnám lefordítani magyarra de azért nem adom fel. Ha nem lesz a szöveg túl "magyaros" azért bocsi nem vagyok fordító.
Igaz hogy jobban odafigyelnek rá sajnos az Aliens még kimaradt ebből de szerintem még lesz DVD kiadva belőle a 25. évfroduló alkalmából tuti:D
Ez teljesen jó kezdeményezés. Egyébként öröm látni ,hogy manapság egyre több DVD-re kerülnek fel hosszabb-rövidebb intek, ismertetők a zenével kapcsolatosan. Fejlődünk. És a hazai kiadók is, hogy mostmár magyar feliratot is tesznek ezek alá.
Okés semmi gond sejtettem hogy a bürokrácia megfojta igyekezetünket:D
Egy kérdés : akit érdekel (már majdnem begépeltem) angolul jó lesz mert magyar felirat nincs a DVD-n?
Persze lefordíthatom magyarra de akkor csak holnapra lesz kész. jw?
Most hallgatom Elfman "géniusz" mester "Corpse Bride"-ját, egyszerűen tökéletes és eszméletlenül profi, még 1000.-szerre is! Iszonyatosan nagy zseni a csávó!
"A rendezők elég szemét módon tudnak bánni a zeneszerzőkkel. Dróton rángatják őket, pedig óriási szerepük van egy film elkészítésében. "
Ez így van. Képzeld, milyen gáz, hogy heteket dolgozol egy zenén, aztán kidobnak, hogy bocsi..nem erre gondoltunk. Vagy megírod, felhasznlják, te kiadnád, de nem te rendelkezel felette, ezért cseszheted. Hát ilyen a nagybetűs hálivúúúd... :))))))))
Amúgy aDVD- lemezek nekem is megvannak, és valóban hasznos intek. Frizzel a negyedik részen lévő intről egyszer azt mondta, hogy zenei felvétel során jelent meg a csapat, aki a kisfilmeket készítette, és meglepődött, mert nem tudta, hogy aznap jönnek, és így kvázi felkészületlenül igyekezett érdekesnek tűnő dolgokról beszélni. :)))
Amint azt az intek és beszámolók alján is látni, azok a dolgok, amik valakinek a közreműködését igénylik, az adott emberek hozzájárulásával történik. Jelen esetben az InterCom engedélye lenne szükséges, de sajnos tapasztalatból mondom, hogy velük aztán nem könnyű. még úgy sem, hogy egy int érdekében még a főfőnök ígérte meg, hogy segít majd, ahogy tud. Hát...még válaszmélek sem jöttek, mikor a tettek mezejére léptünk. Úgyhogy sajnos azt az oldalon hivatalosan nem közölhetjük le.
Bármilyen hasznos is lenne az ilyen - merthogy nagyon is az -, sajna bürokráciai hókuszpókuszokba ütközik... :((((((((((
Okés mindjárt előkapom a DVD-t és leírom amit mondanak benne. Gondolom az oldalon ez nem jelenhet meg mint a mester interjúja vagy ilyesmi, hmm Laci,Attila,Zsolti?
Csak azért mert egyszerűbb lenne felrakni mint elküldözgetni hátha még ti is elolvasnátok
A rendezők elég szemét módon tudnak bánni a zeneszerzőkkel. Dróton rángatják őket, pedig óriási szerepük van egy film elkészítésében.
Alien:
Bizony-bizony Jerry Goldsmith és Ridley Scott szintén nem voltak közös nevezőn. Teljesen más elképzeléseik voltak, egyes részekhez több változatot is készített a mester, pl. Főtétel. A filmbe itt is egy végletekig kibelezett zene került. Felhasználtak még részeket Goldsmith "Freud" című zenéjéből, Howard Hanson "Romantic" című szimfóniájából, és egy kis Mozart is helyet kapott. Hálisten CD-n több kiadás is megjelent, így nagyjából hozzáférhető a teljes zenei anyag. Ridley Scott nem egy könnyű eset, Vangelist majdnem kirúgta, mert nem tetszett neki a Blade Runner zenéje.
Ha jól emlékszem, azt mondta az emlegetett interjúban, hogy 36 órát húzott le együlésben, hogy szerencsétlen LSO-nak legalább legyen valamit eljátszania.
Én azon röhögtem, hogy aztán ezt a zenét, amit Cameron annyira nem szeretett, és amit James talán max. 1 hét alatt csapott össze, Oscarra jelölték...
Az Alien 3 végén pedig Goldenthalla van interjú, és ő pedig arra panaszkodott, hogy megírta a zenét, de a filmet újravágták, és ezért neki is át kellett variálnia a már meglévő muzsikákat az új verziónak megfelelően.
Ami egyébként mindhárom Alien-filmre igaz, az az, hogy a zteneszerzők minden esetben panaszkodnak egy kicsit, hogy milyen volt a munka. :)))))
jw.fan amit írtál az Aliens-el kapcsolatban igaz. Olyannyira hogy Horner többször is összeveszett Gale Anne Hurd-el (a producer) és Cameronnal is a forgatás alatt. Cameron és Hurd is elégedetlen volt a zenével és nem értették hogy miért nem képes Horner - pár hét!!! - alatt összehozni valamit. A dolog odaáig fajult hogy megfenyegettés Horner-t hogy amennyiben nem képes megírni a zenét a határidőre akkor keresnek mást aki meg tudja tenni.
Erre Horner válasza az volt hogy "kérlek adjátok másnak a munkát és találkozni akarok azzal aki ennyi idő alatt képes megfelelni az elvárásoknak mert akkor van mit tanulnom attól az embertől"
Horner szerint egyiküknek sem volt halvány gőze sem a filmzene elkészítéséről márpedig Cameron (amilyen maximalista) tökéletes zenét követelt Hornertől. Aki be is vallotta hogy nem sikerült a zene olyanra amilyenre szerette volna példának a Titanic-ot hozta fel amelynél jóval több idő állt rendelkezésére és saját bevallása szerint is sikerült teljesíteni a rendező kérését vagyis tökéletes zenét komponálni. Ez igaz is szerintem. A tények ismeretében jobban tisztelem a score-t mint azelőtt.
Az egészet onnan tudom hogy megvettem az Aliens-t DVD-n és van egy külön rész a score elkészítéséről plusz egy interjú Hornerrel amiben a fentieket elmondta.
Ha esetleg érdekli az oldal olvasóit szívesen bepötyögöm egy fájlba az interjút és akár el is olvashatjátok mindannyian szerintem érdemes.
Szóval egy szó mint száz szerintem is van üresjárat Horner zenéjében viszont ne feledjül mennyire vérfagyasztó a filmben az a halk búgás. Goldenthal már mással próbálkozott de szerintem nem annyira hatásos viszont a filmhez írt témája elképesztően jó. Én személy szerint örülök hogy mindenki saját szerzeményt komponált és nem nyúlták le egymást így több remekművet is hallgathatunk