Látom, igen egységesek a vélemények a zenéről. :))
Bevallom, az elmúlt időszakban többször is megbántam már, hogy a második rész zenéjétr ennyire lepontoztam, de akkor így gondoltam, és csak később változott meg az összvéleményem a dolgokról. De ez van, változnak a dolgok.
Ettől még Zimmer az első! :)
Köszönjük! Nagyon hasznos kis dolog, és ahogyan az elmúlt napok, hetek hsz-eit látrom, egy remek, egymást megértő kis csapat alakul ki egyre inkább. Ennek nagyon örülök!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Egyébként lehet, hogy a Parlay-ben hallható Morricone-s motívum valóban tisztelgés a szerző előtt, mert hát most kapott tiszteletbeli oscart és lehet, hogy Zimmer ezért döntött így.
1. Midway - Midway march
2. Earthquake - Main Title
3. Eiger Sanction - Main Title, The Icy Ascent (Akár az lemezt írhattam volna)
4. Black Sunday - Main Title
5. Dracula - Main Title & Storm Sequence
6. 1941 - March
7. The River - The River
8. Empire Of The Sun - Cadillac Of The Skies, Jim's New Life, Exsultate Justi
9. The Accidental Tourist - Main Title (Akár az lemezt írhattam volna)
10. Always - Dorinda Solo Flight, Follow Me
11. Presumed Innocent - Presumed Innocent
12. Far And Away - Main Title, End Credits
13. JFK - Main Tile
14. The Fury - Main Title
Sajna vannak még elmaradásaim a régebbi JW zenékből.
Pl.: Fitzwilly, Monsignor, The Missouri Breaks, How To Steal a Million
Tegnap este, olyan 01.00- kor, amikor minden más külső hangforrás elcsitult, a lehető legmagasabb hangerőn meghallgattam, HANS "KÖNIG" ZIMMER: Pirates of the Caribbean:At world's end című, most még számomra emberi szavakkal leírhatatlan művét. Azóta ötször hallgattam meg és merem állítani, ez az év zenéje és biztos oscar esélyes, ha nem, akkor nincs igazság. Mondjuk jó pár alszerző volt itt is, de Zimmer akkor is kitett magáért. Gyönyörű és messze veri a többi részt.
A Hoist to colours, este egyből beleránt abba a világba, ez a számomra kissé tengerészdal filingű számmal. Nagyon pöpec.
A singapore-ban pedig a He is a pirate igazi, hozzá méltó kórussal hallható.
Szerintem a legmegrázóbb és leggyönyörűbb szám az "At wit's End" az a félelmetesen szép női ének és a már ismert Davy Jones téma fájdalmas, szívbemarkoló feldolgozása, a hideg kirázza az embert.
Az Up is down valami leírhatatlanul jól megkomponált, pörgös szám, és itt éreztem elsőre, hogy Zimmernek ezért kell kapnia valamit, a gázsin kívül, már az At wit's endnél érezgettem, de itt aztán...
Az I see dead people in the boats-
ban, nagyjából a közepe felé van egy rész, amolyan sejtelmes, nagyon magas női hang, hosszan elnyúlva. Ez teljesen olyan mint a Da Vinci Kódban, amikor Aringarosa azt mondta a felettesének abban a teremben ahol várakoztak a válaszra, hogy Jézus után az utódainak is meg kell hozniuk az áldozatot az emberiségért. Ez szinte ugyanaz a hang,a női hang elnyújtva, csak ott egy hanggal azt hiszem felment, itt nem, de azt ha emlékezetem nem csal, nem tették rá a CD-re, de ebben nem vagyok biztos, így legalább meg van! :)
-Szerintem is Morricone-s a Parlay de ez szerintem vagy párbaj vagy valami pusztás rész alatt lehet majd, utalásként.
Aztán igazi Zimmeri zenekari harc, és elszabadul a pokol. Zimmer megunhatatlan. A one day-re nincs más szó, egyszerűen gyönyörű. Nem tudom, hogy az itt is felbukkanó téma szerelmi téma e, de nagyon szép és beleégeti magát az ember agyába. A drink up me hearties pedig remek fináléja a jól ismert He's a pirate-nek, nagyon eredeti és a végén ismét az a szerelmi téma. Szerintem az album max pontot érdemel és leginkább ezzel jellemezhető: Gyönyörű!!!!
Pont neked akartam írni Gábor! A What Shall We Die For-val kapcsolatban teljesen igazad van, nincs teljesen kibontva a téma, lehetne még cizellálni. Így csak 90%-os! :)
Hát az az igazság Brooks, hogy én is kíváncsi lennék a régebbi zenéire, a Tv sorozatosokhoz, meg pl. személy szerint a Jane Eyre-ra. Ezeket nagyon nem könnyű beszerezni, bármilyen úton módon is próbálom. Személy szerint tudom javasolni a kevésbé ismertebb zenéi közül (és ezt most arra értem, hogy nem nagy közönségfilmekhez készültek) , a következőket:
- Amistad:
Dry your tears,Afrika (reprise)
Going home
Liberation of lomboko
- Harmadik típusú találkozások( igaz ez nagy zs-t robbantott de régebbi mű) Special edition-ről:
Visitors /bye/ End titles
Wild signals - Ez nagyon brutál, itt már hallhatta aki akarta, hogy Williams miért is az aki.
Roy and Gillian on the road
The Mountain
Stars and trucks- ennek a végén az utolsó 20 mp.-ben feltámad az a motívum, amelyet mindig az állam és a hadsereg titkos szervezkedése során vágnak be, nagyon ütős, ahogy az egész album!
-Witches of Eastwick- igaz ez is elég ismert de szerintem nem annyira, hogy ezt játszák a várban, valahogy ezt se tartom annyira ismert Williams műnek, megjegyzem, méltatlanul:
Daryl Arrives,
Devil's Dance- ebbe még Paganini is beleborzongna!!!
Dance of the witches-tökéletes!
-Seven years in Tibet
Seven years in Tibet (reprise) ebbe a számba beleszerettem és mivel a film nem annyira nem jött be, a zenét is mellőztem, vagyis pontosabban szólva valahogy nem is tudtam, hogy Williams komponálta, aztán meghallgattam a Seven years in tibet c. tarcket és aztán a többit is.
- Saving Privat Ryan:
High school teacher
Hymn to the Fallen
Valamint ezeket tudnám még ajánlani:
- Empire of the sun- az egész!
- Born on the fourth of July
- JFK
-Nixon
Elfogultság nélkül mind remek alkotások! Ha elkezdenék trackeket irogatni, lehet, hogy itt lenne az egész:)
Inkább nézd meg ezt! K-lite kodek. nekem ez van. Felinstallálod és minden szart lejátszik. Nekem még nem írt ki olyat videóra hogy nem tudja megnyitni.
JW.fan, Okeanos! Kérlek ajánljatok már kevésbé ismert JW albumokat és ha lehet, azonbelül track-eket is. Most hallgattam meg az Angyal a lépcsőn albumot. Ez is nagyon jó. Köszi előre is.
Szasztok! meg tudnátok mondani, milyen árban lesz a jegy a John williams gálakoncertre?? Szeretnék én is ott lenni, remélem az anyagiak nem szabnak határt