Meg tudom érteni a betétdalokról kialakult elképzeléseket. Nekem személy szerint ezek a dalok teljesen bele illenek a score-ba, legyen szó Alan Menken-Howard Ashman-Stephen Schwartz-Tim Rice- féle musicalszerű dalokról, vagy a szokásos promós számokról. Elfogadom, hogy rendesen csengetni kell a zs-t ($), hogy a film megtérüljön és az előadok is növeljék vagyonuk. A betétdalok pl. My heart will go on, May it be azért is jók mert a film zenéjéhez illenek, sőt a betétdalok 80%-a azt merem állítani, hogy a film ismert témáira íródnak. A One in every life time az eragonból pont ezért tetszett. Egyébként is mindig odavoltam ezekért a dalokért, tetszik ez a képmutató, amerikai pénz businnes giccsparádé. Ahhoz, hogy valami legenda legyen, kell a dal is. A may it be, a Gollum song, az into the west a LOTR-ben remekül passzol az adott részekhez. Most hallgatom a Prince of the Egypt-et és abból a when you believe sokkal jobban tetszik a filmbeli verziójában, mint a nyávogós w.h és m.c-s változatban. Persze az is egy stílus, és nem is annyira rossz, de tényleg csak eme két hölgy hangja nekem sosem tetszett annyira. Az oroszlánkirályból a can you feel to love tonight (asszem ez volt a dal címe) az általam annyira nem kedvelt Elton legjobb dala. Abban az esetben zavarnak a betétdalok,amikor egy remek score után felböfög vagy rappel egy a zenétől teljesen elütő szám. A 8mérföldhöz illett a dala, de nem illene mondjuk a sziklához.
A Shrek engem is zavar, annyiban, hogy lassan nem tudom eldönteni melyik nyom erőltetettebb, kiszámíthatóbb póénokat, a Shrek vagy a Pirates of the Caribbean. A film így ellaposodik. Eddig minden shrekkes poént kiszámítottam, de azért aranyos film bombajó zenei témákkal. Itt sem tetszenek a betétdalok, a Fiónás dal, az az az It is you (I have loved)-t kivéve. Aztán a második részben B.Tylernél is jobban átvariáltak a Heroes-os számot, az valami qrva jó! (sorry)
A Mary goes to Jesus nagyon remek szám, és nem emlékszem, mikor hallottam ennyire odaillő zenét. Fejet hajtok Debney előtt, és persze Mel Gibson előtt, mert remek színész és rendező. A film cimeken nem agyalnak sokat, a legendák visszatérnek, ez maga a reklám, elég egy sötét arc, egy nekünk hátatfordító edzőruhás alak, és a bomba legenda név: Balboa, Rambo, a Rambo szerintem nem az lesz, ami lehetne, de várjuk ki. A Harry Potter sötét zenéjére azért már nagyon kiváncsi vagyok. Ha minden jól megy az is felkerül a böjtösnek igérkező év legjobbjai közé. Ja és a Valami amerika illetve a Micsoda nő ez a férfi c. számokat nem akarom többet hallani, mert akármikor tv-t rádiót kapcsoltam, betámadott a szám. Thomas Newmant pedig ne sajnáld, majd elnyeri az Oscart egyszer. Fiatal még és szerintem van még mit hallatnia. Nem merül majd el, mint David. Newman, akár Elfman, mocskosul nem díjjazott komponisták. Elmondtam már ezerszer de elmondom még százszor :) Elfmannak ezekért, minimum nem, hogy jelölést, oscart kellett volna kapnia:
-Edward Scissorhands,
-The Corpse Bride
-Nightmare Before Christmas
Abban viszont neked van igazad, hogy tényleg jó marketingfogás egy dalt erőltetni egy stáblista végére, főleg, ha a klipje a film jeleneteiből áll össze.
A legdurvább a Valami Amerika című dal, azért még a titanicos My Heart... címe sem Titanic volt. :D
Igazad van Zsolt. Általában jó érveket szoktál felhozni, most is fejet hajtok. A Council Of Elrond-ban nem zavar Enya jelenléte, a másképp Aniron-nak elnevezett tétel, az egyik legszebb, de a May It Be a stáblista végén egy kicsit pénzszagú, amelyek általában engem visszarettentenek.
Mivel Enya egy visszafogott, nem annyira milliók körében népszerű énekesnő, mint mondjuk Madonna, Beyoncé, Anastacia vagy vmi egygyári csillagocska, és nem is az a keményen nyomuló médiaribanc-kategóra, inkább a tündék közé illik, sztem az ő neve és a zenei világa abszolút jó választás volt az első rész stáblistadalához. Ahogy a másik két énekesnő sem az a típus, akikre azért eshetett a választás, mert majd az ő nevükkel sokkal többet lehet majd eladni a filmzenéből. Avril Lavigne az Eragonon - na igen, itt az ellenpélda.
Okeanos, hogy a szokásos rosszindulatomat villogtassam, az öt felsorolt Zimmer-filmet összesen minimum 20 ember szerezte (lebontva persze kevesebb a szám, de nem filmenként egy), biztos nem akartak filmenként több szobrot legyártani ugyanarra a kategóriára, ha Zimmer nyeri. :).
A Pirates3-at meg összesen minimum nyolcan szerezték, mégha hivatalosan egy ember is jegyzi. Bár még nem hallottam, ennyi ember azért csak összehoz már valamit - csak ebből egyáltalán nem tudni, hogy mi Zimmer tehetsége, és mi a másik hété. Az nekem kevés, hogy ő bólint rá arra, amit mondjuk Lorne Balfe vagy Atli Orvarsson (tejóóóisten) az ő útmutatásai alapján ír, mert az nem Zimmer-zene, hanem Zimmer-Balfe-Orvarsson zene.
Hozzáteszem: a Holidayt is jegyzik jó sokan, mégis meg fogom venni, mert nagyon tetszik (lesz róla írás is), és ha a P3 jó, akkor azt is,
csak ha vmi zenét Thomas Newman jegyez, akkor az elvile az ő munkája, nem kiadta bérmunkába a háromnegyed részét, hogy legyen benne zongoraszóló meg vibrafon, srácok, aztán majd rábólintok.
Ez egyébként örök vita, tudom. Az eredmény szempontjából különben meg nincs is jelentősége.
"Agyon hegedűzött"
Na erre jó szószerinti példa a Red Violin, amelyik az American Beauty elől vitte el a díjat. Sztem borzalmas zene, és különben sem értem, hogy ennek az ismeretlen filmnek a zenéjét ki protezsálta be.
Még a jómúlkorában esett szó az Exorcism of Emily Rose-ról és megígértem hogy meghallgatom. Nos, ez most megtörtént és ma este garantáltan nem fogok aludni.:) Próbáltam 100%-osan rákoncentrálni, hiszen én elég dallamcentrikus vagyok és ez a mű nem éppen az. Összevisszaszanaszét facsarta a gyomromat és minden belső szervemet ami létezik.:) Annyira örültem az utolsó 2-3 tracknek mint talán E. Rose a megváltó halálnak és éppen ezért fantasztikus ez a score! Nem az a fajta tipikus ijesztgetős és azt sem lehet mondani hogy csak a filmnek íródott. Rossz kifejezés az hogy tetszett, de talán az kifejezőbb hogy élveztem a rettegést. És komolyan mondom jobban be voltam fosva alatta mint a film alatt! Chris Young valszeg előző életében a pokolban vmiféle helytartó lehetett.:)
Én amúgy még Zimmer Szikláját hallottam egy nemtom melyik metal zenekar által előadni. Ezt egy CS Movie-ban hallottam ahol egyébként sokszor használnak fel filmzenéket meglehetősen ügyesen. Java részt a jó zenék és vágások miatt nézek ilyen videókat szívesen ma is.
Pl Clint Mansell Rekviem-je nagyon találó az egyik Kodiak movie-ban.
A Red Warrior olyannyira jó hogy a Nightwish (általam tisztelt zenekar) sem volt rest felhasználni. Méghozzá az utolsó élő koncertjükön a felvezetőzene az első szám előtt. A felvételen hallani hogy a tömeg örül neki (mármint a zenének) de sok embernek szerintem foggalma sem volt róla hogy valójában mit is hallgat.
Hát igen brooks, a szamuráj még azt tudta mondani, ez egy tökéletes nap, mikor hagyta, hogy élete úgy szálljon el, akár a cseresznye virágok szirmai. Tudni kell elengedni a dolgokat.
Sztem ezt már úgy elfeledték, ahogy van. Nem hiszem, hogy elsz belőle bármi is. Talán, majd egyszer, ha Zimmer 75 éves lesz, vagy ilyesmi, akkor expandedek jelennek majd meg.