Igazad van, erre nem gondoltam Thomas Newman zenéjét illetően. Csupán a kedvenceimet soroltam fel az alábbi levelemben. Ő tipikusan olyan szerző, amelyet otthon egyedül, éjszaka hallgat az ember.
Attila teljesen egyetértek veled. A LOTR mindent megérne a polcomon. De az zavar, hogy nem rögtön adták ki. Megvettem mindhárom film zenéjét a DVD-kel együtt,de egyszerűen már nem tudnám megvenni ezek complete változatát, s nem is anyagi okai vannak.
A Pirates 3 -ból tényleg nem lenne értelme complete változatot csinálni, bár nyakamat rá, hogy lesz ilyen formája is.
A LOTR-nak volt értelme, mert sok zene lemaradt. Plusz ami nekem nagyon fontos, nincsenek összemixelve a tételek a complete albumokon, és követi a film eseményét. Egy olyan filmnél, amit ismersz, nagyon fontos, mert a zene hallgatása közben újraéled a filmet is, de azt hiszem erről már többször írtam.
Önmagában csak a tehenes rajzfilm zenéjét hallgattam meg tőle, nem szeretem ezeket a félmusicales rajzfilmzenés albumokat. Rajzfilmzenében a már említett Finding Nemo és a Spirit, a Sinbad, a Dinosaur,az Incredibles, és ha annak számítjuk, akkor a Chicken Run, aztán az Over the Hedge, illetve a beteges The Triplets of Belleville jönnek be, bár lehet, hogy kihagytam vmit, de nem Menkentől, az tuti. :).
Thomas Newman zenéi különben nem tudom, mennyire működnének koncerten, többségük intimebb. Kevés dinamikus darabja van, az meg, hogy valahol a távolban játszik egy zenekar, aminek hangját "elnyomja" a melletted ülő gyomrának korgása, meg a székének nyikorgatása (hazai koncert esetén: kukoricazabálása és csámcsogása), az azt sugallja számomra, hogy annyira nem hiányolok egy TN-koncertet. :)
itt elsősorban azt érzem kevésbé pozitívnak, hogy zimmertől már van egy-két válogatásalbum, és ha nagyon rosszmájú akarnék lenni (márpedig miért ne lennék az), akkor kis túlzással azt mondhatom, hogy a sorra megjelenő zenéinek nagyrésze eleve egy válogatásnak fogható fel korábbi nagysikerű műveiből. így egy ilyen prágai hacacáré engem olyan hidegen hagy, mint hűtőm az unikumot.
ami a complete zenéket illeti: mostanában a 'pirates3'-tól zeng a fórum, s a filmet én is megnéztem pár napja. az jutott eszembe, hogy ha ebből megjelenne egy complete változat (értsd: a film majd' minden pillanatában szólt valami, tehát az a minimum, hogy kétórás lemezről beszélnénk, duplaannyiról, mint az eredeti), hülyére unnám magam, mert azért valljuk be: bár nagyon erős lett a score, ezt én sem tagadom, azért a zimmeri jellegzetességek egy idő után pont ugyanolyan unalmassá válnak, mint amennyire idegesítő, hogy ugyanazt a négy harmóniát használja gyakorlatilag minden ünnepélyesebb jelenetre (minden filmjénél). a kiadott album viszont önmagában a maga ötvenvalahány percével nekem tökéletesen elég még akkor is, ha gondos odafigyeléssel megállapítanám, hogy bizonyos tételek lemaradtak, vagy rövidebb formában kerültek rá fel - ez azonban talán pont azért nem fog bekövetkezni, mert ezt a filmet legközelebb maximum egy év múlva fogom újra megnézni.
sok esetben elfogadom azt az összeállítást, ami a hivatalos változatban megjelenik, és azért lássuk be: az összes filmzenét vizsgálva még csak elenyészőnek sem mondható azon művek száma, ami végül megélt egy teljes kiadást. hogy ebből ki akar még több pénzt lehúzni? nyilván az a forgalmazó, akinek az égisze alatt egy jól működő húzónév szerepel. ilyen az SW, a LotR, a 'more music'-kal tulképpen a gladiator is - s tovább? alig-alig. mai napig nem értem például, hogy annak idején milyen okokból nem jelent meg jnh 'signs'-jének teljes változata, mert a zene ismerete mellett jópárszor megnéztem a filmet, és összesen kábé 5 percnyi anyag maradt le, ami ráadásul még a teljes kompozíciót sem barmolta volna össze.
én épp az ilyen prágai best-of-zimmer dolgokat érzem abszolút feleslegesnek (pláne, amióta a wings of the film megjelent), mert annak a prágai zenekarnak inkább korai steiner, korngold, alfred newman, north, rózsa, frontiére és egyéb aranykori klasszikusok minél több zenéjét kellene újrajátszania, tekintve, hogy az ilyen régi muzsikák többségét (ha egyáltalán elérhető bármilyen változat belőle) talán pont azért nem hallgatjuk, mert az egyre tökéletesebb technológiával kikevert felvételekhez szokott fülünk nehezen fogad be karcos és csak középfrekvenciákon tomboló anyagokat.
az, hogy shore művéből megjelent egy complete recordings, egyedülálló, és a magam részéről akkor is támogatom, ha egynél többször képtelen vagyok meghallgatni az egyes részekhez írt háromórányi anyagot. a kiadvány fantasztikus, magáért beszél, igazi ereklye egy gyűjtő polcán. én viszont sokkal értékesebbnek tartok egy urambocsá' pont ugyanilyen ereklyének számító, ma már szinte sehol sem kapható poledouris-albumot pl (a minap láttam a 'switchback'-et 249$-ért).
Egyáltalán nem szeretném túlértékelni a szerepünket, de ahhoz, hogy megnövekedjen az érdeklődés a filmzenék iránt, remélhetőleg mi is hozzájárulunk majd, hiszen korábban nem volt semmiféle magyar nyelvű tájékozódási pont. Most van ilyen, és egyre többen ismerik meg. Ahogy azt már írtam korábban, sokan azt sem tudják, hogy szeretik a filmzenét, csak tetszett mondjuk nekik a Gladiátor zenéje. Ez már egy nagy lépés, de általában nincs folytatás. De ha olvasnak arról, hogy a Gladiátor-A rettenthetetlen-Titanic körön túl is létezik filmzene, lassan talán olyanok is elkezdik figyelni mindig, akiknek eddig a Ponyvaregény soundtrackje jelentette a filmzenét.
A jegyek nem tudom, hogy fogynak, de a Star Wars klubosok gondolom mind ott lesznek, és akkor már csak a másik felét kell a nézőknek összeszedni, az meg simán összejön sztem. :) Nálunk teltházas (na nem Aréna-szinten) koncertet Rózsa, Goldsmith, Williams nevével lehetne csinálni úgy vélem, meg talán még Zimmerével. Shore-éval is csak a Gyűrűt, Hornerrel meg a Titanicot hangoztatva. [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2007-06-08 08:37:37]
A Gladiator, a Titanic, és ha jól tudom, a Braveheart is "folytatódik" egy More Music albummal. Az elsőt hallottam, azt bírom, a másodikat nem kifejezetten, erre tulajdonképpen a hajóról már induláskor lepottyanó zenéket rakták, a harmadikat meg el tudom képzelni.
Lásd a könnyűzenei Greatest Hits albumok - rajtuk jó esetben egy új számmal. Emiatt utálom például a legutolsó eldugott településen lezajló koncertjét is lemezen kiadó Jean Michel-Jarre mai művészetét.
Ez szerintem egy filmzenei Greatest Hits album, a pozitív különbség annyi, hogy nemcsak simán egy válogatás, hanem újrafelvett. Akkor egy elég gusztustalan dolog lenne, így nem annyira. Azért a motiváció (a pénz) így is átsüt.
másra nem is költeném a pénzem csak a koncertekre.:) De bárhol lépnénen fel, olyan üresség lenne h no comment. Marha kevés embert izgat a filmzene idehaza. Nem tudjátok véletlenül hogy mennyire fogynak a Williamsre a jegyek? Ti hova vettétek a beugrót? Én a Potter szektorba vettem 7000-ért. Remélem onnan ugyanúgy lehet majd látni mindent, nem voltam még a Budai Várban.
Ha esetleg úgy jött le, hogy a szerzőket szidom, nem feltétlenül így van. Bárki akinek köze van a kiadáshoz. Egyébként ha egyre kevesebben is veszik meg ezeket a korongokat, akkor is az élő koncertzenének mindig lesz közönsége és nem fognak csődbe menni. Csak ehhez turnézni kell. Én lennék az egyik első, aki ott ülne az első sorban. Március Hans Zimmer, Április Howard Shore - Gyűrűk Ura, Május Thomas Newman, Június Ennio Morricone, Július James Horner, Augusztus John Williams, Szeptember James Newton Howard. Fasza lenne mi, Budapesten?
Köszi a választ. Miért nem adják ki egyből a complete score-t? Pontosan ezért. Valószínűleg meg fogom szerezni én is, dehogy megvegyem. Hányszor vegyem meg a Gladiator-Now We Are Free-t? Howard Shore is pontosan tudta, hogy a fanatikusok megveszik a normal kiadást, azután pedig majd ezeket a complete albumokat is a Gyűrűk Ura esetén. Minél több zsét akarnak leszedni, extra profitot.
Erről nekem speckó más a véleményem. Kezdve ott, hogy a balek az, aki már alapból nem tudja mit vesz meg. Én tudom mit veszek, és nagyon érdekel hogy milyen hangzása lesz a Zimmer-zenéknek totál élőben. Mint ahogy pölö egy Bryan Adamsre is kíváncsi vagyok unplugged ismervén a stúdióalbumait. Igaz hogy nem Zimmer vezényel vagy hogy éppen köze sincs hozzá (azért valszeg csak kap vmi kis dellát) de mint már említettem, nagyon kíváncsi vagyok a korongra. A complete-ekkel meg megintcsak nincs semmi bajom, van persze egy-két hülyeség amikor beletesznek egy 20mpes tracket mert egy emlékezetes jelenet volt a filmben de zeneileg semmi az egész, de belefér.
Azt meg már meg sem említem hogy mi felhasználók mennyire rommászopatjuk a szerzőket meg az ilyen prágai filharmónikusos emberkéket amikor szépen letöltjük az egész albumot, mert azért a világ nagyobbik fele ezt teszi, beleértve engem is. De van egy olyan halovány érzésem hogy ez éppen pölö James Hornert kikúrtmód nem izgatja mert reggel felkel LA-ben, ráül az aranybudijára, megtölti, bekapcsolja a plazma tv-t, majd kimegy a kertbe golfozni, túl vannak ők már azon h a letöltések tönkretegyék őket...na de nem is ez volt a fő téma, ahhoz már hozzászóltam.:)
Van egy markánsabb véleményemen az üggyel kapcsolatosan. Gusztustalannak tartom, hogy így próbálnak meg még több pénzhez jutni, ezek az amúgy is, gazdag emberek. Extended Score, Complete Score, most csak zongorán, most filharmonikusok. Bármilyen fanatikus is az ember, aki egy ilyen korongot megvásárol, kimerem jelenteni, elnézést kérek minden fórumozótól. Az egy balek, és átvert ember. Addig fog nekik így menni, és itt bármilyen zenetípusról beszélek, amíg ilyen hülyék vannak.
Kedves Okeanos!
Alan Menken munkáságát, nem ismerem annyira, de meg kell, hogy mondjam, nem szeretem túlságosan a rajzfilmekhez írt zenét. A felét Elton John énekli, a másik felét Eddie Murphy,stb. A Szilajon és a Némó nyomában kívül talán nem is jön be egyik sem. De bele fogok hallgatni.
Elég jónak ígérkezik Zimmer következő albuma. Válogatás ugyan, de a prágai filharmónikusok játszák fel cd-re...Belehallgattam amazonon, elég jó hangzása van, hát azért mégis csak az élő zene az igazi.
tracklist :
CD 1
Gladiator - Gladiator Suite
Gladiator - Now We Are Free (vocal)
The Thin Red Line - The Village
Thelma & Louise - Main Theme
The Da Vinci Code - Chevaliers De Sangreal
The Da Vinci Code - Kyrie For The Magdalene
Rain Man - Las Vegas
Rain Man - Main Theme
Days Of Thunder - Days Of Thunder
Pearl Harbor - Heart Of The Volunteer
The Last Samurai - The Last Samurai
CD 2
Crimson Tide - Roll Tide
Crimson Tide - Eternal Father, Strong To Slave
Green Card - Restless Elephants
Regarding Henry - Walking, Talking Man
Batman Begins - Eptesicus
Hannibal - Vide Cor Meum
True Romance - You're So Cool
Driving Miss Daisy - End Credits
The Rock - The Rock
Pirates Of The Caribbean: Dead Man’s Chest – The Kraken
Pirates Of The Caribbean: The Curse Of The Black Pearl
Gladiator – Now We Are Free
Ez a hét nálam már Alan Menken zenéjében telik, ez biztos. A Little shop of horrors indította el, azt hiszem Hétfőn vagy Kedden, és aztán előszettem a kedvenc Alan Menken zenéimet, akiknek ezek rendelkezésre állnak, vagy hallották, kíváncsi lennék a véleményükre, ezekkel a számokkal kapcsolatban:
Notre-Damei toronyőr:
-God Help the Outcasts, (belesezrettem ebbe a dalba)
-Bells of Notre-dame
-Heaven's Light /Hellfire
-Sanctuary
Little Mermaid:
-Fathoms Below
-Main Titles
-Part of your world
-Under the sea
-Poor unfortunate souls
-Kiss the girl
-Jig
Meglestem a Flickát, egész aranyos kis családi szösszenet. A zenét nagyon nem sikerült elemeznem mert rohadt halkan kellett nézzem lévén h eléggé éjszaka van és az angol szövegre is koncentrálni, de nekem az jött le hogy Zigman megcsinálta ezt a zenét, aztán egy kis pofásítás után betette ugyanezt a Terabithiába. Lehet hogy csak az zavart meg hogy ebben is hasonlóan használja a gitárt és a zongorát. Egyébként sztem ez is marhajó zene, be kő szerezni.