Azzal értek egyet, hogy Elfman, Williams, Menken egy nem olyan régi, de egy más világ komponistái. Nem tudom hány évesek vagytok, de abban biztos vagyok, hogy ezen szerzők műveit nem ugyanolyan füllel hallgatja minden korosztály. A lista jó, de nem teljes :)
Hát ehhez sok mindent nem tudok hozzátenni. Ennyi zseniális filmet és zenét egy rakáson...! Nagyszerű lista! Én azt hiszem nem is csinálok listát, mert Brooks már kiírta az enyémet is.:)
Én válogatásalbumot nagyon ritkán vásárolok, s annak a kevésnek ,ami megvan, jó oka van. Nekem a válogatásokkal az a gondom, hogy mikor lepörög egy-két tétel az adott alkotásból, akkor utána hiányzik a többi, és idegesít a váltás egy másik műre. Ez nálam abból ered, hogy én nagyon ritkán léptetek egy-egy filmzenealbumot - a léptetés oka többnyire betétdal, tuc-tuc remix, ilyesmik.
A Zimmeres válogatások közül nekem a Wings of a Film , illetve a British Years és aa Good Morning america van meg. Az első okát gondolom nem kell részletezni, a másik kettőn pedig az eredeti felvételek vannak, és rajongásból vettem meg, de sztem ezzel le is zártam az ilyet. Van még három válogatásom Goldsmithtől (abból kettő a koncertanyagok miatt), és két spanyolos (ezeket kíváncsiságból vettem ,hgoy véglis miyen zenéket írhatnak).
Még valami Menkennel kapcsolatban, ha már megalkotta a jóember. Kiadták a Kis Hableányt egy olyan verzióban, ahol a a teljes score és dalok mellett külön az összes dal és track demo verziója hallható. Az összes dalt Menken énekli fel és zongorázik. Feltétlen érdemes meghallgatni, még azt hiszem Howard Ashman is hallható rajta. Az under the sea megalkotását, ahogy megtárgyalják, megkreálják, igazi laza profizmus! És még valami, a Szépség és a szörnyeteg G-portalos oldalán, nem tudom hivatalos vagy rajongói de a startlap musicales része ezt adja ki a darabról, úgy írják Menkent, hogy Menkmen, írtam nekik még 100 éve, hogy bocsi csak a szerző nevét rosszul írtátok, azóta is Menkmen a szerző :)
Hát úgy látszik Menken barátom, nem sok sorstársam igényét szolgálja. Akik válaszoltak a számokkal, vagyis a kérdésemmel kapcsolatban, azoknak köszi. Mindenre csak annyit tudok mondani, hogy egyszer érdemes azért meghallgatni a fő műveit, csak úgy, film nélkül (bár azokkal is érdemes) Én ma már úgy tekintek rá mint a XX. század egyik legprofibb szerzőjére!
ezt már akartam korábban is mondani: nem kiráncigálni kell a lemezt a tokból, hanem hagyni, hogy magától kicsússzon :) egy alapvetően sima papírfelület a legritkább esetben karcol össze lemezt úgy, hogy az bármilyen nyomot is hagyna rajta
Az én Fountainom is papírtokos, ez a változat van csak belőle tudtommal. Mondjuk nem örülök neki, nem szeretem a papírtokot. Ha simán becsúsztatós, különösen nem. Craig Armstrong Space Between Usánál van ilyen becsúsztatós megoldás, szépen is nézett ki a lemez két kivétel után.
Na akkor hadd kapcsolódjak be én is a társalgásba így egy nap szünet után (valami oknál fogva nem értem el az oldalt, nem hiába "ír szolgáltató").
Tehát Complete Score-ok...szerintem értelme igenis van nekik az más kérdés hogy hivatalos kiadvány ritkán érkezik ezáltal nem okolhatod a stúdiókat inkább örülj hogy vannak fanatikusok akik ezt lehetővé teszik. Mondani szokták ahol a stúdió munkája végetér onnan kezdődik a fanatikusoké, ez ebben az esetben hatványozottabban igaz. Az hogy hosszú egy score szerintem nem baj, példának okáért szerintem Zimmer, Rock Complete-ja meglehetősen jó lett. Az igaz hogy a GYU Complete kiadásának kizárólag üzleti okai voltak, egy percig se higyje senki hogy azért adták ki mert sajnálták hogy olyan sokat ki kellett vágni belőle.
Ezen már nem is lehet isten igazából meg lepődni ahogy az árán sem...pont 2 napja néztem FOTR 92euró, TTT 85 euró. Én is meg vehetném mert tellene rá de mivel megvan az egész trilógia ezért nem tartom valószínűnek hogy beszerzem. Én valami hasonlót sejtek a Karib-nál is miszerint ki fogják adni a 3 részt dísz csomagolásban meg spékelve némi extra zenével aztán majd csak lesz valaki aki meg veszi, mondanom sem kell szintén üzleti okokból.
A koncert-ről én annyit tudok hogy fogalmam sem volt arról hogy lesznek páholyok vagy ilyesmi, én fel hívtam azt a telefonszámot és közölték 7 rudi lesz. Meg vettem, őszintén szólva az már kevésbé érdekel mennyien nézik meg én élvezni fogom szerintem ti is a többi körülmény nem érdekes.
Hogy más score-ról is essen szó...most néztem meg a World Trade Center-t. A filmtől el ájulva nem voltam ahogy a zenétől sem. Ami kicsit idegesített be vallom őszintén mert a zene tetszett de a film alatt még hallani sem nagyon lehet. Persze a szebb, érzelmes témákat a végén meg néha fel lehet fedezni de maga film olyan mintha zene sem menne alatta annyira halk. Csak úgy érdekességként meg jegyzem én láttam egy másik WTC-t is még Hollandiában bár azt hittem a NY-i az egyetlen:)
Én is vettem 2 CD-t tegnap hogy növeljem a kevés eredeti korongom számát. Csak kérdeni szeretném hogy a Fountain nektek is papírtokban érkezett?
Hallottatok már annál egyszerűbb és mennyeibb muzsikát mint ahogy a Hálószobában elkezdődik. Az a pár másodperc!
Chopin prelűdjeihez hasonlít. Egyszerű, rövid és varázslatos.
Azért egy pár tételt el tudnék képzelni koncerttermekben is.
Shawshank Redemption - End Title
Cinderella Man - Cinderella Man
Meet Joe Black - That Next Place
Angels in America - Main Title
Oscar Lucinda - Church Of Glass
Horse Whisperer - Montana
Phenomenon - The Rest Of Us
Red Corner - Main Theme
Thomas Newmant pedig csak sötétben, csak egyedül és csak egy full csendes szobában szabad hallagtni.:) Egyszerűen olyan zenét komponál ami erre a fajta hallgatásra alkalmas, amikor hallgatod, nem akarod látni más ember ábrázatát, csak ülni és átadni magad a zenének. Az az ember egy zseni, ő nem való nagy koncerttermekbe. Tökéletes ellentétje Zimmer, persze a zseni jelző mind2 embernél él!:)
"mert annak a prágai zenekarnak inkább korai steiner, korngold, alfred newman, north, rózsa, frontiére és egyéb aranykori klasszikusok minél több zenéjét kellene újrajátszania, tekintve, hogy az ilyen régi muzsikák többségét (ha egyáltalán elérhető bármilyen változat belőle) talán pont azért nem hallgatjuk, mert az egyre tökéletesebb technológiával kikevert felvételekhez szokott fülünk nehezen fogad be karcos és csak középfrekvenciákon tomboló anyagokat."
Teljes mértékben egyetértek. Újabban próbálok megismerkedni az aranykor nagyjainak műveivel, de vhogy marhára nem megy az akkori idők felvételi minősége miatt. Ha már ugye minden a pénzről szól akkor az általad említett nagy nevek műveiből símán lehetne csinálni ilyen re-recordings dolgot. Biztos vok benne hogy fogyna belőle legalább fele annyi mint a karib3-ból.
A karib 3 esetleges completejáról meg annyit hogy ha megjelenik én biztos végig tudnám hallgatni unalom nélkül:) De ugyanígy vok a GYU completeokkal is. Szinte minden egyes dallamhoz kapcsolódik egy bizonyos képsor, ami által számomra megunhatatlanná válik, persze ehhez kell a film őrültmód imádata is. Elvégre filmzene.:)
thomas newmant egy klubban hallgatnám meg szívesen, ahol maximum négy zenésszel együtt előadná repertoárja legjavát. azt hiszem, katartikus élmény lenne.