Hoppá, hoppá! Éppen most néztem meg a januári filmbemutatók listáját, és 25-én jön be hozzánk a Laitakaupungin valot /Lights in the Dusk című Kaurismaki-mozi, Külvárosi fények címmel. :)))
Ja, akkor mégis láttam finn filmet, és én sem aludtam el A múlt nélküli emberen. :)
A hangulata jó volt, ám összességében közepesnek tartom.
Köszi a filmajánlót. :)
Finn filmeneipar nem tul jelentös, akad nehany kiemelkedö alkotas, aztan ennyi. Viszont a filmek meglepöen jok es magas szinvonaluak. A leghiresebb, vilaghiru Aki Kaurismäki peldaul zsenialis filmeket keszit, bar igen elborultak (tanoran megneztuk a Mies vailla menneisyyttä c. filmjet, otthon Multnelkuli ember cimen futott art-mozikban, es rajtam kivul mindenki aludt, vagy latvanyosan szenvedett, nekem azota kedvenc finn filmem) Aztan ott van a Helmiä ja sikoja c. "youngster" film, ami egy vigjatek, regen röhögtem filmen ennyit, megis megvan benne a finn filmekre jellemzö hangulat. Filmzene szempontjabol nem lenyeges, mert csak sima dalokbol all, amit menö finn zenekarok enekeltek, vagy hörögtek, vagy karogtak fel :) Aztan Koirankynnen leikkaaja c. film, ami tipikus finn drama, sötet hangulatu, depresszios es nincs kegyelem. Zenejet Vesa Mäkinen szerezte, az elsö emlitesre melto finn filmzene. Aztan a Talvisota is remek film, hihetetlen jo specialis effektekkel elkeszitett film a teli haborurol 1989-böl. Zenejet Jukka Haavisto es Juha Tikka szerezte. Direkt a vegere hagytam a Nimed marmortahvlil c. abszolut low-budget eszt-finn koprodukciot. Zenejet Margo Kõlar szerezte es nagyon jo. Kifejezetten tetszett. Most hirtelen ennyit tudtam felsorolni, de ha eszembe jut meg, akkor irok... Viszont el kell hogy mondjam, az itteni filmek nagyszeruek, es rabul ejtenek, csak eppen hozzaferhetetlenek... Nekem is az itteni dvd-k vannak meg, aztan jo kis angol felirattal, meg a alapfoku finnemmel megertem. Egyszoval erdemes utanuknezni :)
Szia! Nalunk 20 fellett vannak mind, sajnos iged draga egy orszag... A legközelebbi aruhaz, ahol ilyen zenet lehet kapni kb 120 km-re van, ugyhogy viszonylag ritkan jutok el oda. Egyebkent a legnagyobb valasztek a Stockmann nevu aruhazban talalhato, Helsinki-ben es Oulu-ban jartam mar ilyenekben. A helyi iwiw szeru izen latom, hogy rengetegen vannak itt is rajongok, de inkabb ök netröl rendelik... Innen nagyon egyszeru, mert minden netaruhaz szallit... Vagy "megszerzik" mas modon :)
A Ladyről nem én írtam, de egyetértek az abban foglaltakkal.
Nekem a 13. track egyébként kifejezetten tetszik a betétdalok közül.
Shyamalannek olyan rajongótábora van, mely azokból áll össze, akik nem amiatt ülnek be egy-egy filmjére, mert ott virít a plakáton a "Hatodik érzék rendezőjétől" szlogen, és intelligensebb szórakozásra vágynak. Jó példa erre A falu, melytől sokan egy horrort vártak az előzetes alapján, aztán meglepődtek, amikor más irányba kanyarodott el. Egy kolléganőm kijelentette, hogy már nagyon korán kitalálta a csavart, aztán SPOILER amikor rákérdeztem, hogy szerinte mikor játszódott, azt válaszolta, hogy vmikor a 19. század végén. Visszakérdeztem, hogy a filmvégi dzsipet hogy bírná beilleszteni a 19. század végéről alkotott ismeretei közé, mire meglepődött, és megkérdezte, hogy akkor mikor játszódott. Mikor elárultam neki, hogy ma, elkezdett magyarázkodni, hogy értette ám, csak félreértette a kérdést. Hát igen, nagyon félreérthető volt. :)
Szóval azt akartam ebből kihozni, hogy a nyílegyenes sztorikhoz hozzászokott nézők gyomrát nem csoda, ha megterheli egy MNS-mozi. :)
A Ladyt amúgy simán egy felnőttmesének kell felfogni (szegény indiai is hangsúlyozta, hogy ne egy csavaros vmire számítsanak ezúttal a nézők), és tetszeni fog.
Filmjeinek csökkenő tetszésindexe egyébként azt jelentheti, hogy lemorzsolódik a popcornpublikum, és azok tartanak ki mellette, akik értékelik, hogy nem az elvárt sablonokkal írja tele a forgatókönyveit.
Bocs a kesei valaszert a netszolgaltato kikapcsolta a netem LOL.
Azt tudtam hogy ugyesek vagytok de remeltem ennel tobb reszlettel latsz el az emlitett kerdesben...na mind1 ha nem akarsz reszleteket elarulni nem muszaj...:D
Hat idokozben nekem is sikerult vegighallgatnom a Lady in the water-t ami igencsak ubereli az idei filmzene termes nagy reszet.
A velemenyem nagyjabol egyezik a kritikuseval (asszem te irtad!?) Engem egy kicsit idonkent meg a Kor-t is eszembe juttatta a mely vonosokkal valo "jatszadozas"de hogy az utolso track-ek mi a jo fenet keresnek az albumon az szamomra is nagy kerdes. Gondolom a jatekidot akartak kicsit nagyobbra venni vagy nem tudom.
Azt meg meg kell jegyeznem hogy a filmet meg nem volt szerencsem latni es igencsak szeretnem latni de erre egyenlore nem lesz egy ideig alkalmam, eddig nem csalodtam Shymalan-ben szerintem ezuttal sem fogok.
Meg az a szerencse hogy az ipse futyul az osszes kritikara tehat biztos eloall valami ujabb darabbal hamarosan. Amit veled egyetertesben EN is varok!!!
Nincs mit es ha tudok segitek :) Hozzaszolva a kulföldi cd-k arahoz (en Finnorszagot tudom emliteni, mert itt vagyok) vettem en mar itt Horner albumot 22 €-ert (5500 Ft) de peldaul (az itteni legjobb vetelem) a John Debney fele Passion of the Christ-ot mindössze 5 €-ert (1250 Ft) kaptam meg. Vadonat uj, meg a vedöboritas is rajta volt. Valamint itt meg az egyebkent nehezen beszerezhetö dan filmzenek is kaphatok (20-on felulert)
Különbség az van mert az egyik másik fórum témához fűzte hozzá egy srác miszerint a Star Wars 6cd-s változatát pár ezer forintért tudta beszerezni ami nekem itt Dublinban 50 euró-ba (13.000HUF) került. Egyszer még otthon szerettem volna megvenni és ott is ebben az árkategóriában volt.
Mindegy azt hiszem ezért a darabért megérte más kérdés hogy a fent emlitett árat az otthoni fizuból nem lettem volna hajlandó kifizetni:(
Lehet hogy nem emlékszel rá de kb fél vagy 1 éve volt szerencsénk már levelezni egymással akkor még a freemail-t használtam erre a célra. Ez most csak úgy eszembe jutott nem muszáj reagálni
Amire kiváncsi lennék hogy milyen módon tudjátok ezeket az interjúkat lebonyolitani ezekkel a neves emberekkel? Gondolom nem személyesen mentek el (az esetek többségében) az USA-ba és próbáljátok mikrofonvégre kapni őket
Gyanitom a legolcsóbb megoldás révén ti is az internethez folyamodtok...Nem akartam túl kiváncsi lenni ezzel a kérdésemmel csak érdekelne hogy zajlik maga az egész folyamat...Addig mig válaszolsz hallgatok valami jó kis muzsikát minden jót
Basil eléggé nagy életművet hagyott maga után, hogy mindenki megtalálja benne a neki írtat.
Hát CD-árak kapcsán azért itthon vannak erős túlzások, éppen a minap láttam az egyik boltban közel nyolcezerért egy filmzenét, pedig még az olcsóbbaktól is roskadoznak a polcok. :)
Emlékszem, a The Beach score ugyanott ugyanennyi volt nagyjából, nekem meg feleannyiért érkezett meg külföldről.
Az utóbbi fél évben nem volt alkalmam figyelni a lapotokat és a filmzene kinálatból is kiestem szóval be kell pótolnom a lemaradást. Ebben sokat segitett az oldalatok.
Az oldal ahogy elnézem keresztülment pár változtatáson de ez csak az előnyére vált. Az
újabb interjúkat is szivesen olvastam legalább pár dologra fény derült amire régóta kiváncsi voltam.
Az oldalról tudtam meg azt is hogy Basil P. személyében egy kiváló komponistát vesztett a világ akit én személyesen a Free Willy zenéjéért tisztelek a legjobban bár ez izlés dolga. Valószinűnek tartom hogy hallotátok a fent emlitett korongot ugyhogy ezért a véleményemért nem fogtok megkövezni:D
Az elkövetkezendő időkben remélem több időm lesz figyelni "rátok"és munkátokra.
Ja talán még annyit mivel jelenleg külföldön élek hát itt is körülnéztem a zenék terén és mindenkit megnyutathatok
hogy a CD-k bizony ugyanabban az árban vannak mint otthon csakhát ugye a "fizuk" a különbség.
Nem akarlak mindig Titeket fényezni, de nagyszerű az oldal. Az új kereső is jól működik; így találtam rá néhány eddig számomra ismeretlen dolgra, aminek nagyon örülök. (Kritika, díjak, stb.)
Nagyon szép a design is szerintem.
Csak így tovább! Remélem szélesebb réteg is megismeri az oldalatokat, mert szerintem sokan szeretik a filmzenéket, csak kevesen tudnak az oldalatokról.
A John Powell inetrjúnak meg külön nagyon örültem. Ő az egyik kedvencem.
Köszönjük szépen elismerő szavaidat, illetve az ezek szerint némileg pontatlan meghatározásunk korrigálását. Lévén, hogy nem vagyok operatór, számomra ez a leírás megfelelő volt, de természetesen javítottam az általad javasolt definícióra.
Elöször is szeretnek gratulalni, keves az ilyen nivos oldal, ami filmzenekkel foglalkozik. Raadasul magyarul. Egy apro megjegyzesem lenne csak, a Szabadsag, Szerelem c. irashoz, azon belul is a Goda Krisztinaval keszult interjuhoz. A SteadiCam helyesen i-vel irando es nem y-nal, a hivatalos honlap is www.steadicam.com, es meg a zarojeles reszt kicsit atalakitanam, ugy, hogy "ez a testre szerelhetö kameramozgato eszköz lehetöve teszi az operatör szamara a szabad mozgást, miközben biztositja pl. a fahrtkocsi kepstabilitasat." Bocsanat az akadekoskodasert, de mint leendö operatör kicsit szurja a szemem. :) Tovabbi minden jot, es hajra!
Arról, hogy egy-egy komponista hol és mi módon tanulta ki a zeneszerzés fortélyait, jobb magától a szerzőtől hallani, amire egy interjú, vagy egy kötetlen beszélgetés keretében rákérdezünk. Minthogy Mo-n élünk, ez egy kicsit nehezebb feladat, de igyekszünk minél több személlyel felvenni a kapcsolatot, hogy megismerhessük őket, illetve intejút készíthessünk velük. [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2006-10-13 19:35:43]
Kiváló dolgozó
gregson
34. Elküldve: 2006-10-13 15:58:10,
Vélemények oldalunkról, írásainkról
[124.]
erre kiváló példa clint mansell 'sahará'-ja, ahol köztudottan fingja nem volt, hogyan nyúljon egy szimfonikus zenekarhoz, csak azt tudta, hogy mikor minek kellene megszólalnia. ebben volt segítségére nicholas dodd, aki tulajdonképpen az egészet hangszerelte.
nekünk is jó volna, ha minél bővebben tudnánk írni egy zene komplett keletkezéséről, csak nagyon kevés infót lehet egyébként találni. ezért kell mindenkivel leülni beszélgetni kicsit ;)